Philips hue bridge ineens niet meer gevonden

Nope… 2 Hue bridges ivm teveel Hue devices… De tweede bridge is niet vanaf afstand te benaderen…

Hier het zelfde en ik heb de flows gesloopt door de app enzo al opnieuw op de homey te installeren.

Hoop dat of homey of Philips het snel oplost…

Backup terugzetten?
Dan heb je iig je originele flows weer terug. Het werkt dan nog steeds niet ivm bv app versie, maar iig je flows terug tot er een oplossing komt

Hier sinds vanmiddag (20 april) hetzelfde probleem. Hue via hue-app bereikbaar. Verbinding met Homey (ook na reset) komt niet terug. 40 rode driehoekjes en een donker huis. Kan alleen maar hopen dat er snel een oplossing komt maar dat zal wel een maandje duren ben ik bang.

Gelukkig flows modulair opgezet waardoor per kamer maar een of twee flows geimpact zijn.

Heb dus om de lampen aan te zetten per ruimte een flow aangemaakt die ik dan weer in andere flows aan roep.

Plus 1. Hue bridge herstart, homey herstart, hue bridge fixed ip gegeven, app herstart, etc. Alles leuk en aardig maar er moet zsm een update komen, want niks helpt.

Probleem is weer verholpen

Bingo zonder update zijn de triagnels ineens verdwenen. Ik ben benieuwd voor hoe lang :rofl:

Hier eveneens alle lampen met een rood uitroepteken.
Als er zoveel reacties op komt, dan moet dit toch snel opgelost worden ?
Zelf ook al van 2019 Homey gebruiker en tot nu toe toch heel tevreden, dus… laat me nu niet in de steek !
Ik las hier van een backup, Hoe kan ik deze doen ? Is dit een betalende service ?
Groetjes

Hoe raar is dit, alles werkt ineens ook terug :smiley: :smiley:

Hier ‘gelukkig’ ook alles weer werkend…:partying_face:

€10 p/j of €1 p/m

En inderdaad werkt het hier ook opeens weer. Gelukkig maar. Het zou ook leuk zijn om te weten wat er aan de hand was :grinning:

Zal me eigenlijk niks verbazen dat de app update een soort DDOS (denial of service, gemaakt door veel aanroepingen tegelijk) heeft veroorzaak op de hue servers, als alle Homey’s de app tegelijk updaten ze allemaal tegelijk via de cloud hun bridge willen discoveren, en sommigen meerdere bridges.

PURE SPECULATIE HIER BTW.

2 Likes

Bericht en uitleg van de chef

1 Like

Ik had gisteren ook problemen na update van hue app op homey. Toen ik vanmorgen opstond was alles weer normaal.

Alles werkt weer maar toch even wat zeggen:

Na een paar keer herstarten werkte het nog niet. Toen deze site gevonden Homey Status en zag ik meteen wat er aan de hand was. Later op de avond werkte het weer. Toch wou ik het volgende zeggen. In een ander topic over dit zelfde probleem kwamen er zoveel negatieve dingen naar boven. Terwijl athom er niet altijd wat aan kan doen. Op de link die erbij staat zie je dat het echt niet zo slecht is wat wel wordt voorgedaan.
Ik ben super blij met mijn homey pro , support is echt super iedereen staat voor je klaar dus hier wou ik even zeggen dat apparaat goed werkt en support ook goed is. (Alex van homey je filmpjes zijn echt leuk, wanneer kom je weer met een nieuwe)

3 Likes

Hallo, ik verschoot ook even toen mijn lampen niet meer leken te werken, maar had snel door dat het een probleem was die veel mensen zou treffen. Ik heb deze topic gevolgd op de community site en moet zeggen dat er relatief snel een antwoord was op wat het probleem was en hoe het opgelost zou worden. Amper één dag later werkt alles terug prima. Goed werk mensen van Athom en dank u aan alle mensen die hebben geholpen om het probleem op te lossen. Ik ben een tevreden Homey PRO eigenaar.
Groeten,
Patrick

1 Like

Test app met fix beschikbaar
Edit: voor de Pro.
De app is aangepast naar local discovery. Geen last meer van o.a. rate limits dus.

Voor Homey Pro, voor Homey Cloud moet cloud discovery gebruikt worden.

1 Like