HUE bridge toevoegen

Beste allen,
In Homey 1.0 had ik de HUE bridge destijds aangemeld.
Na de vorige update kon Homey geen contact meer maken met de bridge.
Hopende dat met de update 4.0.1 dit probleem was opgelost, maar helaas.
De HUE app in Homey gedeïnstalleerd, en weer opnieuw geïnstalleerd.
Nu kan ik nergens meer vinden waar en hoe ik de HUE-bridge kan aanmelden in Homey.
Ergens heb ik gelezen dat ik Homey moet aanmelden in de Phillips HUE app, maar daar kan ik het niet vinden hoe dit moet.
Kan iemand mij hiermee helpen?

met hele vriendelijke groet,
Bob

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, ik kon niets vinden dat mij kon helpen.
Volgens mij heb ik de juiste app geïnstalleerd, maar een stap waar naar de bridge wordt gevraagd, ben ik niet tegen gekomen.

De app heeft een oranje-geel icoon met daarin de letters hue, de naam is Philip Hue van Athom B.V.
Is dat de juiste?

Maar je hebt dus de Hue app geinstalleerd. Daarna een apparaat toevoegen en de Hue app kiezen. Waar gaat het daarna verder verkeerd?

[Off-topic]
En de deelnemers van vandaag zijn Roy en Roco! Welkom bij een nieuwe ronde … raad maar raak!!!
[/Off-topic]

1 Like

In de eerste plaats, dank voor de moeite en hulp die jullie bieden.
Als ik een apparaat wil toevoegen dan kan ik uit de verschillende apps kiezen waaronder hue.
Daarna heb ik geprobeerd een lamp (later een sensor) te installeren, de app geeft dan een groene button , met de mededeling dat hiermee een lamp wordt geinstalleerd. na enige seconden staat er:
“Er zijn geen nieuwe apparaten gevonden”. en kan ik alleen maar op ‘sluiten’ drukken.

Dus je hebt de Hue bridge aangemeld? Als je de app installeert dan zal hij de Hue bridge zoeken, en moet je op de fysieke knop op de Hue bridge drukken. Heb je dat gedaan?

Ik zou wel willen, maar daar is in de app niet naar gevraagd na de herinstallatie

Dan heb je denk ik toch een verkeerde app.
Normaal voeg je bij installatie je bridge toe.
Daarna kan je via toevoegen je hue bridge connected lampen e.d. toevoegen.

Dit scherm herken ik, dat krijg ik ook.

Zodra ik vandaag tijd heb, ga ik weer deinstalleren, opnieuw laten opstarten en weer installeren.
Eens kijken of dat nu wel de oplossing geeft.

Maak evt even screenshots zodat je later kan laten zien wat er bij jou in beeld komt.

Ik vanmiddag de HUE app weer gedeinstalleerd, Homey opnieuw opgestart (software matig) en de HUE app geinstalleerd. Helaas wordt er nergens naar de bridge gevraagd.
Hieronder enige screenshots:

Daarna de mededeling dat er geen nieuwe apparaten zijn gevonden.

Ff op de knop van je bridge drukken zodat die gevonden kan worden.
Net voordat je op die groene balk drukt waar “installeren” staat ff op je knop op de bridge drukken. Ook zorgen dat hij in hetzelfde netwerk zit natuurlijk.

Ik ga niet bij mij de app opnieuw erop zetten aangezien het hier wel werkt.
Paar dingen die je nog kan doen / checken;

  1. Heb je de laatste Homey app software?
  2. Heeft je Homey de laatste firmware?
  3. PTP uitvoeren,

Een PTP is wat anders dan een reset. Homey een langere tijd zonder stroom laten staan, als je niet weet wat het is zoek dan even naar PTP op het forum. Dit verhelpt vaak vreemde dingen.

Helaas dat heeft niet gewerkt.

Ik heb tweemaal PTP toegepast.
Ook dit veranderde niets.
Wat wel opviel, in een fractie van een seconde is er een mededeling te zien:
“volg de instructie …” en vervolgens staat er geen nieuwe apparaten gevonden.
En weer terug bij af.