Hue bridge vindt Homey niet

Ha, Ik loop tegen een probleem aan en wellicht kan je mij helpen. Ik heb heel wat Hue lampen en een bridge. Ik heb de app van Hue van Athom geïnstalleerd op Homey, maar als ik een apparaat wil toevoegen dan springt hij gelijk door naar de melding: kan geen nieuwe apparaten vinden. Ik kan dus ook niet een bridge aanklikken oid
Moet ik ergens de bridge eerst toevoegen aan Homey of moet ik eerst wat anders doen?

Welkom. Je zegt: Bridge vindt Homey niet. Ik denk dat je bedoelt Homey vindt Bridge niet? Volgens mij moet je de bridge aan Homey toevoegen en niet andersom.

Anders misschien even onderstaande topics doorlezen (gevonden dankzij de zoekfunctie):

Bedankt voor je reactie. Klopt, mijn Homey vindt bridge niet.
Ik zal proberen uit te leggen wat ik doe:

  • ik voeg apparaat toe, klik op Phillips Hue, vervolgens op Lamp.
  • Installeren
  • Hij zegt dan zoeken naar nieuwe lampen en binnen 2 seconden geeft hij aan: er zijn geen nieuwe apparaten gevonden.

Ik heb Hue bridge al gereset, homey opnieuw opgestart, maar homey maakt geen verbinding met bridge,

Ik heb de 2 artikelen al gelezen maar dit werkt ook niet…

Het is me niet helemaal duidelijk: je zegt mijn bridge is niet te vinden, maar je probeert een lamp te koppelen…

Als de lamp al aan de bridge hangt kun je hem toch niet ook aan de Homey hangen? Volgens mij is het of aan de bridge en de bridge aan Homey of geen bridge en lampen direct aan Homey.
Ik heb zelf geen Hue spullen, dus correct me if i’m wrong…

Klopt,m wat je zegt maar ik kan dus de bridge helemaal nergens vinden in Homey.

Kun je eens checken of Homey en de Hue Bridge op hetzelfde wi-fi netwerk zitten?

Ik neem even aan dat je die als eerste moet toevoegen via de app. Hij gaat waarschijnlijk niet lukraak iets zoeken na installatie.

1 Like

Zit op het zelfde netwerk, het is wel zo dat de Hue Bridge op LAN zit aangesloten en de Homey op het Wifi netwerk

Dat dacht ik dus ook maar ik kan de app niet configureren.

Ik installeer de app even op mijn test Homey en kijk eens of ik iets wijzer kan worden.

Heb je een pi-hole, of een ander soort apparaat dat verbindingen naar meethue.com stopt?

1 Like

Ah, die was ik vergeten idd… Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

Aan de app kan ik niets ontdekken. Ik zie ook idd geen Hue bridge in het overzicht. Dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik er ook geen heb.
Ik kan je helaas dus verder niet op weg helpen.

Oke, bedankt voor je hulp in ieder geval!

Dat was het dus! Het werkt, bedankt voor jullie hulp! You make my day :slight_smile:

Ik heb ook een reset van mijn hue gedaan en nu loop ik tegen hetzelfde probleem. Daniel_wassink hoe heb je dit precies opgelost? En hoe kom ik er achter dat een apparaat de verbinding naar meethue.com stopt?

Bij mij heeft het ook een tijdje geduurd, wat je eerst zou kunnen proberen is je Hue bridge een paar uur van het stroom te laten.
Let er ook op dat je hue lampen verbonden kunnen worden aan een bridge, niet dat ze bijvoorbeeld via de Homey Zigbee app zijn gekoppeld.

Als dat niet werkt zou je nog naar je Pihole kunnen kijken of die er is.

Thnx Daniel_Wassink . Ik ga het vanavond proberen. Zou je in het kort kunnen uitleggen wat en Pihole is en hoe ik er achter kom dat ik die heb?

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Als je niet weet wat het is, zul je het niet hebben.

Thnx! Het is gelukt nadat ik de stroom er af had gehaald en de app heb verwijderd en geïnstalleerd.
Het werkt gelukkig weer!

1 Like

Zou jij mij stap voor stap kunnen uitleggen wat je precies hebt gedaan? Ik heb exact hetzelfde probleem.

1 Like