Hue app zonder bridge

Ik ben nieuw op deze site en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb de Homey pro en ben daar diverse dingen toe aan het voegen.
Nu heb ik een Hue lamp A60 9W White deze kan ik zonder probleem met de Hue app op mijn telefoon verbinden, nu wil ik hem in mijn Homey pro invoegen via nieuwe apparaten maar krijg dit niet voor elkaar, Hij voegt hem wel in maar geeft aan kon geen geïnstalleerde app vinden. Het apparaat is toegevoegd als onbekend Zigbee apparaat.
In de lijst met apparaten komt hij dan ook te staan als onbekend Zigbee apparaat met onder Overige als Schakeldoos.
Heeft iemand dit probleem ook of een oplossing
Groet
John

Heb je wel de juiste app ervoor geïnstalleerd op Homey? Namelijk deze: Philips Hue, without the bridge App voor Homey | Homey

Als je die gebruikt en je krijgt de melding dat er geen app voor kan worden gevonden wordt de lamp niet ondersteund.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Ik heb de juiste App gedownload in Homey,en het is een orginel Philips Hue lamp E27 white A60 9W

Oke dank je

Dan wordt de lamp dus niet ondersteund door de app.

In de App kun je diverse lampen kiezen waaronder de E27 A60 9W , zou het dan zo kunnen zijn dat Philips meerdere van deze lampen heeft alleen met dezelfde benaming?

Ja, dat is zeker mogelijk.

Ik heb alle Hue lampen geïnstalleerd met de KlikAanKlikUit (Zigbee) app. Ik kist dan het juiste type lamp, dimbaar, kleur of ambiance, en dan wordt het ook een onbekend Zigbee apparaat. Vervolgens geef ik aan dat er een lamp is ingeplugd. Ik zie dan geen veld “overig”. Jou lamp kan denk ik alleen maar aan en uit, dus lijkt die het meest op een schakeldoos.


De lamp is ook Dimbaar.

Dan kun je de “Dimbare LED Lamp” proberen in de KlikAanKlikUit(Zigbee) app proberen.

waar geef jij aan dat er een lamp ingeplugd is , hij vind hem met de Klik aan klik uit app ook all
een geeft hij hetzelfde aan dat hij geen app kan vinden maar kan verder niets instellen

Bij “Wat is er ingeplugd?”.

Wat is overigens je type lamp? Staat bij de geavanceerde instellingen.

Even heel lang op de tegel klikken van het apparaat.

Ik ben er al achter ,Ik zat op de PC daar kon ik dat niet instellen maar op de mobiel wel
Bedankt voor de hulp

Graag gedaan, kun je de lamp nu bedienen en dimmen?

Jawel werkt nu goed