Bedankt. Bij 1. Was dit puur om te koppelen om de lamp in de buurt van de Homey te houden en dan te koppelen door de lamp aan te zetten en dan 3 * even stroomloos te maken?
Ga ik dat nog eens proberen.
Edit: Vanalles geprobeerd met de lamp naast de Homey, diverse apps, aan/uit schakelen, etc. Geen resultaat. Ik heb het gevoel dat de Homey tot nu toe alleen nog Wifi apparaten toelaat. Bluetooth zou ook moeten werken voo deze lamp. Zo werkt het ook met de telefoon met de Philips Hue app.
Nee.
Bluetooth wordt enkel door de Hue bridge gebruikt, waarschijnlijk om het apparaat (de Hue lamp) te kunnen “uitlezen”.
Homey zigbee heeft die functionaliteit in het geheel niet.
Ik heb diverse soorten en merken (geen Hue) zigbee en wifi lampen, en het is echt “mierenneuken” qua aan/uit snelheid of ritme.
Soms moet het nog iets sneller achter elkaar, soms juist iets langzamer.
Ik sta soms 5 minuten lang “het patroon” te aan-uiten alvorens eindelijk de pairing mode wordt aangegeven.
Volgens mij kunnen de lampen vanuit de doos zo aan de Hue bridge gepaired worden. Maar om ze dan aan een andere controller te verbinden moet je ze netjes verwijderen uit de Hue bridge. Of resetten naar de fabrieksinstellingen om de bestaande pairing te verbreken. Je kunt ze i.p.v. resetten met een Hue afstandsbediening ook weer in een Hue bridge opnemen met het serienummer van de lamp en dan netjes verwijderen uit de Hue bridge. Bluetooth is alleen maar voor de Hue afstandsbediening.
Hoe eenvoudig kan het soms zijn. Lamp in de buurt van de Homey gehangen en AAN gezet. App Philips Hue without Bridge laten zoeken, Met de Hue app op de Android naar de lamp instellingen gegaan en daar een fabrieks reset gedaan en voila … de Lamp is gevonden. Heeft me uren gekost, maar dan heb je ook wat.
Dank allen voor jullie input, hopelijk heeft er ook iemand iets aan mijn input.