Hue lampen worden niet aan Homey Hue App gekoppeld / Can't connect Hue bulbs to Homey

Goedemiddag,

N.a.v. een eerdere vraag om 1 Zigbee netwerk te realiseren, heb ik geprobeerd Hue en Ikea lampen aan 1 app te koppelen (de Hue zonder bridge). Keurig verwijderd, bridge gereset en vervolgens diverse pogingen ondernomen. Helaas…

Dus dan maar terug naar Hue app met bridge, maar ik krijg de Hue lampen niet toegevoegd. Wat ik ook probeer, app resetten, homey van de power, etc. ik krijg ze niet meer gekoppeld aan Homey. Ik kom nog wel tot de melding welke bridge erbij hoort, maar vervolgens zegt de app dat het geen apparaten kan vinden. Heel apart!

Weet iemand raad hierbij?


After an earlier question to create 1 Zigbee network, I tried to link Hue and Ikea lamps to 1 app (the Hue without a bridge). Neatly removed, bridge reset and then made several attempts. All in vane…

So back to Hue app with bridge, but I can’t get the Hue lamps added. Whatever I try, reset the app, unplug the power of homey, etc. I can’t get them linked to Homey anymore. I still get the message which bridge it belongs to, but then the app says that it can’t find any devices. Very strange!

Does anyone have any advice on this?

Maar het idee is dat je de bridge reset naar fabrieksinstellingen terwijl de lampen nog gekoppeld zijn. Niet eerst de lampen verwijderen en dan de bridge resetten.

Hm…. Ik weet helaas niet meer zeker welke volgorde ik heb aangehouden. En nu? Eerste de lampen koppelen aan de app van Philips zelf en dan resetten? Of hoeft dat nu ook weer niet?

Dan weet je dat de Hue lampen gereset zijn en dat ze te koppelen zijn aan Homey rechtstreeks.

Ok, gedaan. Maar helaas, nog steeds krijg ik de melding ‘Geen apparaten gevonden’ als ik een lamp wil toevoegen via de homey hue app… Totdat ik ze verwijderde om iets te proberen, werkte het nog prima. Mis ik iets?

Even een zijdelingse opmerking: de Hue-zonder-bridge app is alleen geschikt voor Hue-apparaten, voor IKEA-apparaten moet je de IKEA app installeren.

Klopt, was ik al bewust van. Het grappige is, die Ikea lampen en app werken uitermate fijn! Zeker nu… morgen verder uitzoeken

Ik heb een aantal HUE lampen direct gekoppeld met Homey (app: Philips Hue, without the bridge). Zodra ik ook maar 1 of 2 lampen toegevoegd heb, is het onmogelijk om een derde toe te voegen. Ook andere Zigbee devices kan ik niet meer toevoegen (bijvoorbeeld een motion sensor van Aqara).

Als ik de stroom van de reeds toegevoegde lampen haal (dus echt de stroom er af), dan is er direct niks meer aan de hand en kan ik de andere HUE lamp of andere Zigbee devices toevoegen.
Mijn gevoel zegt dat de HUE lampen in het zigbee netwerk als router problemen geven. Iets gaat niet goed.

EDIT: Ticket voor meer info hier: Adding HUE lights to Zigbee, makes zigbee network buggy & not responsive · Issue #353 · JohanBendz/com.philips.hue.zigbee · GitHub

Ik heb volgens mij een soort gelijk probleem… komt iemand dit bekend voor? Zie afbeeldingen hieronder… enige idee wat ik moet doen? Gebruik ook de hue zonder bridge.


Hi,
Can you explain me how you succeed to link/paired your hue to homey pro with th3 appps that allow it without the hub ?
If have the Philips hue withe ambiance Gu10 socket but I don’t succeed .
I can see Ly hue lamps into the Hue apps on my iPhone.

Thanks
Regards

Hi there
If got a similar problem (Holland) but I can even connect 1 hue bulb…
Of I reset the bulb and even the remote control
Nothing seems to work…
Should I buy a bridge?

Je moet de lampen resetten oftewel in learning mode zetten. Door er een afstandsbediening bij te houden en de aan- en uitknop allebei gedurende meer dan 10 seconden ingedrukt houden.
Zonder afstandsbediening heb je een Hue bridge nodig. Daar kun je de lampen altijd aanmelden met het serienummer. En dan weer verwijderen uit de Hue bridge. Dan zijn ze ook gereset.

En óf je koppelt de lampen rechtstreeks aan de Homey, óf je koppelt ze aan de Hue bridge terwijl je de bridge dan aan de Homey koppelt.