Wat een niet simpele smart home system

Gek wordt ik hier, Homey pro voor 400 € gekocht met twee Hue lampen, Hue white luster e14. Denk je dat die eenvoudig te koppelen zijn? Vergeet het maar, uren bezig zonder resultaat. De lampen zijn niet te vinden in de Hue apps. Via Hue app van Philips werkt het Ondersteuning, je zoekt je te barsten.
Kom er ook achter dat veel zaken nog niet te koppelen zijn. Voor je iets aanschaft moet je eerst kijken of het te koppelen is. Kost veel leergeld.
Uiteindelijk is het gelukt met dank aan degene die begrijpend reageren.

Hey Ge, welke hue app probeer je te gebruiken? Als ik het juist heb zijn er 3 manieren om hue lampen te koppelen. Gewoon als ZigBee lamp via homey, via de hue zonder bridge app en via de hue app met bridge.

1 Like

Hi Nick,

Koppeling via de Philips Hue app werkt prima.
Ik heb geen Philips bridge, dacht koop een Homey pro kan ik alles met een bridge.
Binnen Homey via Zigbee de lamp aansturen lukt niet, lamp gaat een keer uit en daarna gebeurd er niks wordt niet zichtbaar. Via de Hue app van Argon in Homey lamp niet vindbaar. Via de Hue app without bridge is de lamp niet te kiezen en dus niet vindbaar.
Homey zegt soms lamp resetten maar hoe doe je dat als je geen fysieke Philips bridge hebt. Lamp tientallen keren een minuut stroomloos gemaakt maar hij wordt niet zichtbaar.

In de Hue App, without bridge staat de lamp die jij noemt gewoon hoor. Bulb E14 P45 White.

Ik zou eerst je lamp resetten. Om de Philips Hue-lamp te resetten, schakel je de lamp 6 keer snel uit en aan. Na deze handeling zou de lamp moeten knipperen om aan te geven dat de reset succesvol is voltooid.

Benaming van de lamp komt voor mij niet overeen, wel geprobeerd. Resetten een aantal maal gedaan zonder resultaat. Lamp heeft nooit geknipperd. In mijn onschuld toch via de Bulp E14 geprobeerd en warempel hij ziet hem als Zigbee.

Dank voor de hulp.

De logica van een App in een App als App benoemen ontgaat mij volkomen

Moet inderdaad met de hue without bridge app verbonden worden. Dat zal je probleem geweest zijn.

1 Like

Je kunt een philips hue lamp gemakkelijk resetten met Bluetooth van philips, daar kun je de lamp terug zetten naar fabrieksinstelling.

1 Like

Top,
Ik voer ook even een opschoon actie uit nu de titel aangepast is.

Welkom inde community en op naar de volgende uitdaging met Homey @Ge_Van_Hartevelt

Misschien de volgende keer gewoon even op een normale manier hulp vragen ipv iets af te branden omdat je zelf niet precies weet wat je aan het doen bent. Dat scheelt echt. Worden mensen veel behulpzamer van.

3 Likes