Hey,
Al een paar jaar maak ik gebruik van een Homey Pro (early 2019) icm met mijn Hue devices en heeft altijd vlekkeloos gewerkt, tot vanmorgen. Sinds deze ochtend cq ergens in de loop van de nacht kan Homey niet meer mijn Hue bridges (v2) vinden, waardoor geen enkel Hue device binnen Homey meer werkt.
Dit ziet er als volgt uit in mijn Homey app/desktop:
Zoals je ziet, zijn alle overige/niet-Hue devices binnen Homey wel actief/bruikbaar.
Mijn Hue bridge zelf lijkt volledig correct te functioneren, gezien ik via de Hue app (op mijn iPhone) wel netjes werkt en alle Hue-devices laat aansturen. Zo ook kan ik binnen de Hue app probleemloos schakelen tussen mijn 2 bridges (1 voor Hue-devices op begane grond, 1 voor Hue-devices op de 1e verdiepinig).
Als ik in Homey op een Hue device klik, geeft deze constant/oneindig aan ‘Apparaat Onbeschikbaar. Zoeken naar Hue Bridge…’ (ook te zien in bovenstaande schermprint).
Ik heb inmiddels de Hue app binnen Homey een herstart gegeven, maar zonder succes.
Zo ook de Homey Pro zelf herstart via ’ Meer > Instellingen > Algemeen > Homey opnieuw starten’ , ook zonder succes.
Als ik een nieuw Hue-device probeer toe te voegen (waarbij ik een keuze zou moeten krijgen via welke Hue bridge dit device te vinden is), krijg ik geen keuze voor een bridge, maar nagenoeg direct de tekst " Er zijn geen nieuwe apparaten gevonden".
PS: ik weet niet zeker of hier de keuze van een bridge moet krijgen, gezien ik alles 2 jaar geleden heb ingesteld en nooit meer omkijken naar heb gehad, waardoor mijn geheugen mij mogelijkerwijs in de steek laat.
Zo ook getracht een mogelijke oorzaak te achterhalen, door te zien of de Hue Bridge en/of de Homey Pro een update hebben gehad vanacht, maar zover ik kan zien lijkt dat niet het geval.
Heb ook geen stroomuitval oid gehad.
Maw: geen idee waardoor dit ontstaan is.
Voordat ik overstap op de meer rigoureuzere maatregelen (resetten van Homey Pro, Hue bridge, etc), hoop ik dat jullie mij wat meer handvatten/tips&tricks kunnen geven om te zien of ik het weer aan de praat kan krijgen.
Mochten jullie meer info nodig hebben om mij te kunnen helpen, hoor ik dat natuurlijk graag