Homey (Cloud) - Rate Limited - Philips Hue Lampen (NL)

Ik kan sinds vandaag mijn Philips Hue lampen niet meer bedienen via de interface. Lampen geven fout (Rate Limited) aan. Heb ze al proberen te repareren maar dit zonder succes. Ook 1 lamp verwijderen en toevoegen lukt niet krijg dezelfde fout (Rate Limited). Iemand die dit probleem ook heeft ?

3 Likes

[Tip] Problemen met Homey?

oa wat voor een Homey heb je?

1 Like

Ja hier hetzelfde, de hue app al verwijderd en opnieuw toegevoegd maar als ik een lamp wil toevoegen gelijk weer de melding rate limited. Ook al gezocht hier in de community maar geen oplossing gevonden. Heel raar allemaal en het ergste dat nu sommige lampen niet aangaan… Trouwens ik heb de Homey bridge met premium… (Ik heb ook apparaten van Klikaan Klikuit erop staan en deze werken wel gewoon)

(Sorry Geurt, is niet aan jou gericht)

@Ron_Wijnands :
Rate limits vanuit Homey (ik weet niet of Hue ook rate limits gebruikt), worden gewoonlijk na 24 uur opgeheven.
Het is meestal vanwege te veel commando’s versturen binnen een bepaalde tijd.

Of er rate limits bestaan voor Homey en Hue, en zo ja, wat de rate limit criteria zijn: vraag het aan homey.app/support.
Maker van zowel Homey als Hue-met-bridge app
(Dat kan niet anders, want met de Hue-zonder-bridge app (=zigbee) bestaan geen rate limits voor zover mij bekend).

1 Like

Peter, ik heb de laatste tijd niets veranderd aan commando’s Kan ik ook zien om welke commando’s het evt. gaat? Maar gaat het over commando’s over 24 uur gemeten of totaal over een aantal weken o.i.d.? Ik bedoelde trouwens dat ik de hue app via de homey app heb verwijderd en nu dus alle lampen die via de hue bridge aangesloten waren niet meer in homey zie staan…

je bent niet de eerste die het rapporteert.

2 Likes

Hier zelfde probleem, geen enkele Hue bediening meer vanuit Homey (geen pro, wel
Premium). Hue systeem werkt gewoon helemaal, heb alles al gereset en repair optie doorlopen.
Als het inderdaad een soort “overflow” is die na 24-uur verdwijnt, weet iemand dan een optie om het te forceren? Lijkt ook geen toeval dat het bij meerdere systemen tegelijk mis gaat nu, mogelijk toch gevolg van een update? Hopelijk komt er dan snel een oplossing, best lastig dit :see_no_evil:.

Ik heb hier sinds vandaag ook last van.

Helaas alle lampen verwijderd en kan er nu geen enkele meer toevoegen.

Heb Homey cloud premium.
Tevens melding gemaakt bij homey support.

@Ferre_Segers @Ron_Wijnands @Jeroen_Langestraat @Rene86

Het lijkt nu geen individueel issue te zijn in ieder geval.

Toch kan Athom als enige antwoorden hierop geven.
Het is ook de vraag of de rate limit vanuit Homey of vanuit Hue wordt gemeld!

Homey cloud kan wel worden herstart, maar ik betwijfel of dat helpt

https://tools.developer.homey.app/tools/system

1 Like

Peter, restart heeft hier geen resultaat…

1 Like

ik heb het ook op homey cloud. als het morgen nog is probeer ik het om de hue app op mijn homey pro 19 en desnoods op mijn home assistant te installeren. het werkte al 2 jaar zonder issues op hc.

Als dat niet via de cloud, maar via een lokale netwerk verbinding werkt, zul je waarschijnlijk nooit rate limits krijgen.
Zelfde voor HA.

Het gaat om een cloud-to-cloud verbinding die door Homey of Hue geknepen wordt.

1 Like

Ik kan de lampen weer toevoegen en bedienen.

Alles werkt weer.

Ja hier ook… Moet alleen wel alle flows weer opnieuw aanpassen :thinking:

Door Hue/Signify, want de Hue app gebruikt voor alle Homey Cloud users dezelfde credentials. Nu er steeds meer Homey gebruikers zijn loop je dus sneller aan tegen die limieten.

Hopen dat het vanmiddag niet weer opnieuw optreedt (het is gebruikelijk om rate limits elke nacht te resetten).

Helaas bij mij nog geen verbetering, nog geen Hue bediening vanuit Homey en “Rate Limited” melding. Hopelijk mijn klokje van 24-uur nog niet helemaal rond.

Hier ook nog steeds niets als ik mijn lampen wil toevoegen via Hue app krijg in weer de rate limited melding. Hopelijk na een tijdje niet meer als 24u voorbij is.

Hier zelfde probleem sinds gisteren, rate limited melding.
Homey Bridge met premium abbo.

Hue lampen reageerden niet meer via aquara sensors, deze trachten te herstellen, niet gelukt.
Alle lampen verwijderd, Hue app verwijderd en opnieuw geĂŻnstalleerd, bridge herstart (1 uur van het stroom). Lampen niet meer toe te voegen met nog steeds de rate limited melding.
Gelukkig hebben we de ouderwetse lichtschakelaars nog.

De vreugde was dus van korte duur :cry: Vannacht alles weer toegevoegd (had hetzelfde probleem/gedaan als Michael_Bee) en toen getest en werkte het… Nu niet overal het rode driehoekje maar wel een korte rode popup als ik de apparaten bedien en nog steeds rate limited error…

Ondertussen ook bij de Hue apparaten weer rode driehoekjes (zie screenshot) Andere apparaten werken wel gewoon via Homey…

Hier ook het probleem sinds gisteren.
Vanochtend alles donker toen ik beneden kwam.

Alles uit de Homey app (cloud) verwijderd maar ook ik kan nu niks meer toevoegen.

Wordt afwachten denk ik…