Homey (Cloud) - Rate Limited - Philips Hue Lampen (NL)

Ik heb exact het zelfde probleem sinds gister… Heel vervelend.

@Doekse: Kun jij hier iets mee als Partner Manager?

We zijn er intern naar aan het kijken!

5 Likes

Super ! Ik hoop dat jullie het snel opgelost krijgen maar ook dat dit niet meer voorvalt en de verbinding stabiel blijft. Veel succes !

1 Like

Helaas vanmacht kon ik ze weer bedienen maar nu inderdaad weer hetzelfde probleem.

Having the same problem but in FR.

Het is nu meer dan 24h en nog steeds het probleem. Ik bedien hue nu vanuit hue zelf en home assistant voorlopig.
Ben benieuwd wat het nou is homey zelf (aws) of toch hue api

Signify (makers van Hue) hebben rate limits ingesteld om ervoor te zorgen dat al die (tien?)duizenden Homeygebruikers hun servers niet onredelijk belasten ten koste van andere gebruikers. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt.

Dat klopt. Ook ik heb dit al 2 maal toe ervaren de afgelopen 4 weken
De Homey resetten vanuit de app. Heeft op dat moment ook geen zin. Door de homey volledig spanningsloos te brengen en daarna opnieuw te laten opstarten lukt het om de Homeyapp. Weer te gebruiken
Het zit niet in de Hue want die kun je tijdens het probleem gewoon bedienen
Als men dit kan oplossen zou dat fijn zijn

Je bedoelt met de niet-Homey app? Dat is niet relevant, want die gebruikt een hele andere manier om de Hue hub aan te spreken.

Hier ook sinds eergister probleem met de philips hue lampen. Ook na 24 uur wachten geen verbetering.

Hue status Bridge: niet actief. Is dat het probleem en hoe los je dat op.

Van alles geprobeerd maar krijg het niet meer aan het werk. Verlichting inmiddels overgezet naar Apple HomeKit, de rest misschien ook maar gaan doen want dit is niet acceptabel zo.

2 Likes

Is er al schot in de boeg? Duurt nu erg lang. Ik vind een kwalijke zaak voor iets waarvoor ik gewoon elke maand betaal. Mijn hele huis is afhankelijk van Homey… Doordat de Hue lampen in Homey staan en Homey gekoppeld is met Google Home doet mijn G. Assistent het. Nu werkt dus helemaal niets!

Hue heeft de rate limits verviervoudigd, dus voor de komende periode zou alles weer soepel moeten werken! We groeien simpelweg te snel; Signify moet nog even bijbenen :wink:

Probeer anders de app opnieuw te starten, dat kan de problemen mogelijk verhelpen.

Nou het werkt hier nog steeds niet… Ik heb net de homey opnieuw opgestart en ook via de homey app store, de app van Hue opnieuw geïnstalleerd maar geen resultaat hier.

2 Likes

Hoe moet ik de app opnieuw starten? Ik zit overal te kijken, maar kan niets vinden. Ik heb alleen Homey Premium. Cloud based dus. Heb de iOS app wel al gesloten en opnieuw geopend. Dit heeft geen effect.

Het is drama…

Owen, kijk even bij het 9de bericht van Peter_Kawa… Daar staat hoe je een restart kunt doen…