Hue app werkt niet meer

Sinds gister (5 april) werkt de Hue app op de homey niet meer. Alle Hue apparaten zijn niet bereikbaar en ik krijg onderstaande foutmelding

ACK TIMEOUT: App failed to respond in 90000ms

Er is aan mijn kant niks gewijzigd. Ik kan de Hue apparaten wel bedienen via de Hue native app op mijn telefoon, dus buiten homey om. Ik heb dit al gemeld bij Homey echter geven ze een mogelijke respons tijd aan van 1 a 2 weken. Wat natuurlijk lang is gezien ik redelijk wat flows heb die o.a. de verlichting regelen.

Zowel de homey als de Hue bridge meerdere malen herstart en de Hue app in Homey ook geherstart. Helaas zonder resultaat.

Zijn er meerdere gebruikers met dit probleem?

Hoi PVM,

Ik heb al een jaar ofzo met een flow ingesteld dat (o.a.) de HUE app elke 12 uur geloof ik (01:10 en 13:31 ofzo) herstart omdat bij mij anders de HUE app op een gegeven moment crashed zonder dat Homey dat zelf constateert maar dan werken dus allerlei flows in 1x niet meer.

Als het goed is is niet elke 12 uur nodig maar sinds ik dat heb ingesteld werkt het super.

Met vriendelijke groet,
Michael

Hoi Michael,

dank voor de reactie. Ga ik zeker doen zodra de app weer werkt. Hopelijk heeft homey of iemand anders een oplossing zonder dat ik de app moet verwijderen en alle flows moet fixen.

Groet Patrick

Probleem heeft zich opgelost. Ik had de homey al meerdere keren meer dan 15 minuten van de stroom gehad maar had niet geholpen. Afgelopen zondag heb ik aan de stroom gewerkt waardoor de homey ongeveer een uur zonder stroom heeft gestaan. Die daarna werkte het opeens weer.

Ik heb hetzelfde probleem. Heb ook een flow gemaakt waar 2x per dag de app wordt herstart. Blijft echter random lampen niet connectie. Zijn er meestal maximaal 4. Alles wat hier is aangegeven geprobeerd, mogelijk iemand anders nog een idee?

ik dacht dat mijn probleem opgelost was maar kwam naar een paar dagen weer terug. Na veel contact met homey lijkt het nu opgelost.
De oplossing was het installeren van de beta hue app.

Vervolgens kreeg ik steeds een ‘rate limit error’. Na veel proberen bleek dat er nog apparaten werden aangestuurd door homey die er niet meer zijn. Hue apparaten in homey volledig moeten verwijderen en de hue app moeten verwijderen.

Vervolgens beta hue app weer geinstalleerd en alle flows gerepareerd. Voorals nog werkt het.

Dank je, ik ga het proberen!

Geïnstalleerd en opgelost. Hoefde geen lampen of de app verwijderen. Blij mee. Dank je!

Goed om te horen. Hopelijk blijft het zo. Bij mij ging het ook eerst een paar dagen goed. Ik heb beide iedere aansturing van een hue apparaat een error kaart gekoppeld in zowel de tijdlijn als een pushmelding. Zo weet je snel als er iets niet hoed gaat. In de error kaarten heb ik ook getypt welke actie er uitgevoerd zou moeten zijn en op welk apparaat. Als je dat niet doet dan heb je niet veel aan de error kaarten.

1 Like

Mijn problemen blijven hetzelfde, de app lijkt ook vreemde dingen te doen met de bridge zoals vreemd gedrag met scenes.

Volgens Athom support is deze release niet om de huidige problemen op te lossen:
This issue is indeed for all devices, the test version was not for this issue and will not help at this time. You can revert back to the stable version by reinstalling the stable version over it.

Changelog
6.1.15
[test version] 11 jun 2024
Added retry to devices that fail to connect on startup.

6.1.14
[stable version] 23 mei 2024
Fixed bug where zones would not be included in Flow cards.

For now, there is a workaround so you don’t have to manually reboot the app every time. Please enable the Power User Experiment on your Homey Pro. To do so, open the Homey app on your phone and go to More…-> Settings → Experiments so that you can enable this Experiment.

Once this Experiment is enabled, you could create a Flow that reboots the Philips Hue App daily at a set time (see screenshot for example). This is obviously not a final solution to the issue, but in your case it could be a temporary solution to the issues you are experiencing with your Philips Hue devices.

Thanks again for your input and for reporting the issue, we appreciate it!

For now this is all I can do for you as support, which is why I’m closing your ticket. If you need additional support, please feel free to re-open your ticket by answering this email.

I wish you a great day and a lot of fun with Homey!
Best Regards,

Athom Support

Ik krijg met de test versie op 1 flow nog een rate limit. Deze flow heb ik wat aangepast. Mogelijk dat het hiermee opgelost is.

Ik had voor de stabiele versie ook een flow die de hue app 2 keer per 24 uur automatisch deed herstarten. maar nog had ik regelmatig het probleem> het hangt er natuurlijk af wanneer het probleem zicht voor doet. als het net na een herstart is dan blijft het probleem tot de volgende herstart. Het lijkt me niet de bedoeling om de app ieder uur te herstarten want dat geeft weer andere problemen.

Voor nu werkt voor mij de test versie het beste. Maar wordt wel tijd dat dit probleem opgelost wordt.

Het is toch een triviaal onderdeel van mijn home automation. Zonder goed werkende hue app valt 80% van mijn automation weg.