Nieuwe update hue, zorgt voor com problemen

De nieuwe update van de hue, pakt hier niet goed uit. Sinds die update, synvhroniseerd hueapp op de Honey 2023 niet meer met de hue app op Homey esrly 2019.

Dus als ik een lamp aan zet via Homey 2023, word de status op de hueapp in de Homey pro early 2019 niet aangepast. Nu laat ik de hueapp op de Homey early 2019 iedere dag opnieuw opstarten met een flow en daardoor werkt hij wel voor 20 uur weer.

Ik heb de hue al een keer opnieuw geïnstalleerd en gekoppeld, maar het blijft een pronleem. Hebben meer mensen dit bij gebruik van de hue icm de homey 2013 en homey early 2023 in een huis?

Ik heb hetzelfde euvel met een Homey (Early 2019). Is dit al bij Athom gemeld?

Ik had ook problemen maar dat was puur met de naam van de scènes in hue. “Relax” was opeens “ontspannen” kleur set geworden.
Opgelost in flows en toen was het weer ok.

Maar het gaat hier niet om individuele app maar om het feit dat hue app pro24 niet communiceerd met de hue app pro early 2019. De statussen van alle apparaten binnen de hue app op de verschillende Honey’s synchroniseren niet met elkaar meer. Dit is sinds de nieuwsre update.

Daar heb ik nu geen problemen daarmee. Ruim jaar gleden was pihole/adguard block lokaal gebruikte. Ik heb de philips hue hub vrijgesteld daarvan (google dns dhcp aangepast).

@Jvp ik heb een melding gedaan bij Athom

Ik heb een vergelijkbaar probleem.

Sinds de update werken mijn Gira (Friends of hue) knoppen niet meer zoals daarvoor…

Als ik de app herstart werkt het weer voor even… Ik heb ook een flow aangemaakt zodat de app zich elk uur herstart. Maar zelfs dan komt het voor dat ik het handmatig tussen door moet doen.

Daarnaast zijn bij mij na de update de knoppen rechts boven en rechts onder omgedraaid(Btn 3 en 4). Dat moest ik na de update ook rechttrekken.

Homey early 2019.

Weet iemand, of het mogelijk is, om te downgrade naar een lagere hue app versie in Homey. Mijn Hue loopt nu niet echt stabiel en zou graag naar de vorige versie (zonder hue contactsensor willen gaan met beide Homey apparaten.

Of is dit makkelijk gezegd dan gedaan?

Het beste is om je bevindingen te melden bij de app maker, Athom, via support. Dan kan de app verbeterd worden.

Om te downgraden:
Je kunt enkel van de ‘test’ versie terug naar de live versie, door gewoon de live versie te installeren, zonder de app eerst te verwijderen.

Pro 2023: Als je een offline backup hebt van je Homey met de vorige Hue app versie, kun je die backup terugzetten.

Verder is er niets voor zover mij bekend, behalve als je de app source kunt downloaden en installeren via CLI (zoek het forum op ‘how to cli’).
Ben bang dat de Hue app niet meer te downloaden is van Github

1 Like