Hue lampen werken niet meer na update Homey

Na de laatste update werkten mijn Hue lampen niet meer. Ook niet na het herstarten van alle apparaten.

Vervolgens heb ik de Hue app verwijdererd en opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat het weer zou werken.
Helaas heeft dit het probleem erger gemaakt en kan ik geen lampen meer toevoegen. Hij geen aan dat er geen apparaten zijn gevonden. Ik heb mijn Homey ook gereset en een back up terug gezet.
Ik kan overigens ook nergens inloggen op mijn Hue account…

Kan iemand mij helpen?

v6.3.10 versie van de officiele Hue app met bridge
Homey pro 2019

Anderen hadden blijkbaar ook probleem met de update maar konden het oplossen zonder opnieuw te installeren.

Code diagnostisch rapport van de Hue app:
2fe627fc-710a-4537-a4f4-4cf9abd6756f

Dit is een Community forum,
Deze code kan alleen Athom support wat mee. Dus daarvoor hier een Support verzoek doen: Support | Homey

Tip: NOOIT de App verwijderen als je apparaten gekoppeld hebt. Het maakt het meestal lastiger want je moet alles opnieuw koppelen en alle flows herstellen.

[Tip] Problemen met Homey?

en welke update is geïnstalleerd? en welke HUE app gebruikte je? Met of Zonder HUE Bridge?

1 Like

Het is de v6.3.10 versie van de officiele Hue app met bridge. Hij heeft 2 jaar zonder problemen gewerkt en nu dus niet meer…
Achteraf gezien had ik hem zeker niet moeten verwijderen…

Nog tips met hoe ik het kan oplossen?

Je kunt in ieder geval een backup terugzetten om zo je devices weer terug krijgen.
Verder moet je echt bij Support zijn.

1 Like

Ook gedoe ermee hier, flows werken niet meer naar behoren, sommige lampen gaan random niet meer mee aan of uit op de eenvoudige flows met Hue sensors, drama. Is er al een oplossing?

Er is nog geen oplossing en heb inmiddels ook nog iemand gehoord die hier last van heeft. Ik heb contact opgenomen met support maar wacht nog op een tegenreactie. Tot dan werken mijn flows niet meer.

Ik draai dezelfde app zonder enige problemen op een 2023 pro met de laatste rc firmware.

1 Like