Philips hue bridge ineens niet meer gevonden

Beste marron,

Ik heb voor nu even geen antwoorden mbt je vragen. Ik ga hier achteraan. Bedankt voor je terugkoppeling!

In the meantime we zijn niet alleen

1 Like

Dank voor de input, rtna.

Bij mij staat de Homey Pro op 7.3.0 (vanuit gaande dat ik dit correct achterhaald heb via ā€˜Meer > Instellingen > Algemeen > Homey versieā€™.

Vreemd dat dat onze symptomen gelijk zijn, maar de versies niet.

The plot thickensā€¦

Even nog een reactie.

Ik draaide homey nog lekker stabiel op 7.1.1
Sinds de problemen ge-update naar 7.3.0
Zonder succes.

Wat betreft hue draai ik ook de meest recente versie

De originele Hue app van Philips op IOS werkt prima Lijkt dus wel degelijk aan de Homey kant te zitten en gezien de verschillende software versies waar dit optreed misschien een connectiviteit issue bij Homey?

Dat ruikt het steeds meer naar, idd.

Wat mij nog wel was opgevallen:
Toen ik vanmorgen dit issue constateerde en de nodige info binnen Homey app had doorgenomen, maar nog geen reset acties had uitgevoerd, zag ik onder ā€˜Meer > Instellingen > Algemeenā€™ bij veld ā€˜Verbdindingā€™ de waarde ā€˜Cloudā€™ staan.

Na het resetten van Homey zelf, is dit gewijzigd naar ā€˜Lokaalā€™.

Ben benieuwd wat jullie waarde is op dit moment bij dit veld?

Geen idee of het er wat mee te maken heeft (kan er wel wat plausibele verklaringen voor bedenken)

Volgens mij dat de verbinding tussen je telefoon en de homey. Cloud = 4G verbinding. Lokaal = LAN verbinding. Zou in dit geval niet uit moeten maken.

Klink logisch

Dit is een samen gevoegde topic van alle Nederlandse posts, graag alles in dit topic houden.

Huidige situatie lijkt het erop dat Philips de in app gebruikte API manier heeft uitgeschakeld, dit was al tijdje geleden aan gegeven maar waarschijnlijk over het hoofd gezien door Athom.
Er wordt hoogst waarschijnlijk al aan gewerkt, maar neem zeker contact op met Athomā€™s support via hun support form.

Met dit soort storingen zou het wel handig zijn om een statement / update van Athom te krijgen. Volgens mij is er ook geen statuspagina?

2 Likes

Er is welk een status pagina, maar hier geen melding van een storing.

1 Like

Same issue hereā€¦

Nothing changed on my end, it just dropped connection with the hue bridges. I have 3 and all 3 stopped. They work from the hue app, just not homey.

Bij mij werkt alles weer!

Hier werkt het ook weer, de bridge wordt weer gezien

Dito!

Bij mij geen verandering. Werkt nog steeds niet. Moet de Homey opnieuw opgestart worden? Herstarten van de app werkt ook niet

Ik heb enkel de reset-acties uitgevoerd voordat het spul terug in de lucht kwam, weet niet of dat ermee te maken had.

Je kan probleemloos proberen jouw Homey te herstarten via ā€˜Meer > Instellingen > Algemeen > Homey opnieuw opstartenā€™.

Mogelijkerwijs dat ze de fix gefaseerd uitrollen en dat jouw IP/account nog niet aan de beurt is geweest?

Het werkt weer. Ook zonder opstarten van de Homey of de Hue app. Magic :wink:

Zo spontaan als het stopte zo spontaan werkt het ineens weer.
Hopelijk blijft het nu zo.

Hier ook weer

Hier hetzelfde. Na een update naar 7.3.0 lijkt alles het weet te doen :crossed_fingers: hopelijk blijft dat zo maar echt heel vervelend als al je lampen bijna hue zijn.