Philips hue bridge ineens niet meer gevonden

Dat is nou het probleem als je home automation afhankelijk is van een werkende internetverbinding, en werkende cloud services.

Hallo,

Ik heb dat heel regelmatig nadat er een update (van welke app dan ook maar) is geweest.
Ik los het als volgt op:

  1. herstart de app.
  2. dat duurt geruime tijd, en daarna geeft homey nog steeds de rode driehoeken en kan de bridge niet gevonden worden.
  3. ik laat dat voor wat het is en haal de homey van het stroom gedurende ongeveer 30 seconden.
  4. homey weer aan het stroom, laten opstarten, de app opnieuw opstarten en bij mij kan de homey de bridge dan weer vinden (tot de volgende update).
    Hopelijk heb je er wat aan.

Ik had na de uodate naar 7.4.0. rc 22 ook geen verbinding mee met Hue. Via backup geprobeerd terug te gaan naar 7.3.0. Lukte niet en bood geen oplossing. Na een aantal restarts werkte Hue weer. Vreemd!

Homey versie 7.3.0, hue versie 5.5.8, niets werkt meer, rode uitroeptekens

Hier precies hetzelfde sinds een uur ongeveer

Hier ook na de update van de hue app problemen. Restart van de app en restart van homey werken beide niet.

Hier ook weer alles op rood. Gaat lekker :pleading_face:

Hierzo ook sind vanavond update en het ligt eruit zelfs de knoppen werken niet.
Beetje raar om zo update uitrollen en je kan niet de test versie installeren. Want die hebben ze niet.

Heeft iemand al geprobeerd de Hue bridge opnieuw optestarten misschien helpt dat ?? Dat ga ik zo proberen.

Edit: Homey Pro heb ik niet verwarren met Homey Bridge. Hue bridge opnieuw opgestart hielp helaas ook niet. Dan maar even ouderwets met knoppen.

Hier ook sinds de automatische Philips Hue update dat de Homey Pro geen Bridge meer kan vinden alle daaraan gekoppelde stekkers,lampen ed geeft de Homey met een rode driehoek weer.

Opnieuw opstarten helpt niet!

Is hier een passende oplossing voor…?

Officeel bericht van Athom

2 Likes

Philips Hue is naar 5.5.8 geüpdatet binnen homey.
Misschien dat dit de oorzaak zou kunnen zijn?
Rond 17:40u.

Bij mij net hetzelfde probleem als bij jou.

Als je ook ziet wat de hoeveelheid aan netwerkverkeer is dat door Homey op de Hue bridges wordt afgevuurd twijfel je sowieso aan die hele app.
Ik was al vaker van plan om Hue eruit te slopen en dat gewoon weer via Hue zelf te laten lopen en mogelijk zelfs Homey (na krap een jaar gebruik) de deur uit te doen en terug te gaan naar Home Assisstant. Dit geeft me wel steeds meer het gevoel dat ik die stap toch snel maar weer moet uitvoeren.
Niet om de updates, maar vooral omdat je zelf niet kan kiezen even 1 of 2 versies terug te gaan.

Nu is het wachten en hopen dat de boel weer gaat werken, krap 2 dagen voor mijn vakantie. Ofwel, zal het huis uiteindelijk nu volledig donker blijven tijdens mijn vakantie of staat juist alles vol aan?

Anders was ik wel blij met Homey hue bridge combinatie. Nou merk ik weer hoe het ook zonder automatische modus kan🤣
Gelukkig heb ik de Hue essential app bij gehouden en alles werk nog wel maar dan omslachtig.

Hoezo?
Via de Philips Hue app werkt toch alles gewoon? Wel zonder flows gecreëerd in Homey, maar je lichten aan en uit zetten kan je alsnog. Ook vanuit je vakantieverblijf.

1 Like

@Kristof_Houben flows werken wel ja als je ze handmatig aantikt. Als voorbeeld zo nou ongeveer de lampen van woonkamer aan moeten gaan. Dat gebeurt dus niet. Omdat homey connectie kwijt is.

Als het IP van de bridge nu eens handmatig kon invoeren, had je om het probleem heen kunnen werken. Maar er is geen fluit in te stellen in de app.

Dit hadden ze ook kunnen weten:

" As per today, we deprecate UPnP as a local bridge discovery method, scheduled to be disabled in Q2 2022".

Lekker gewerkt Athom.

1 Like

Hopelijk komt er snel goed nieuws, na 3 jaar bijna foutloos systeem is nu een kl@te systeem en een gezin wat van slag is.

1 Like

@HuisCHovens
Kristof_Houben bedoelt de Hue app op je telefoon, buiten Homey om. Die werkt nog steeds en daar kun je dan tijdelijk je lampen mee schakelen

Mooi ruk….

Had ik de auto update maar uitgezet… Helaas zijn er nu heel veel functies die het niet meer doen. Ik zit niet in het donker, dankzij de hue app. Maar toch, daar heb ik homey voor toch?!

Oplossing heb ik nog niet gelezen in deze thread. Afwachten dan maar.