Homey Pro werkt niet meer

Nadat een automatische update is uitgevoerd werkte mijn zigbee apparaten niet meer.
Resetten van het zigbee netwerk heeft niet geholpen. Daarom heb ik homey omgedraaid voor een reset.
Dat proces liep behoorlijk moeizaam omdat hij eerst niet met mijn wifi netwerk kon verbinden.
Dus heb ik hem gereset naar fabrieksinstellingen.
Tijdens het installatieproces vond hij updates en is gaan updaten, normaal gesproken moet dit niet langer dan een uur duren. Maar de ring blijft paars, ook na een hele nacht.
Dus de enige mogelijkheid die ik nog zag is de stekker eruit.
Maar dat heeft ook niet geholpen. Nadat de homey opstart gele/oranje ring springt hij meteen naar de paarse ring. Ook nadat hij 1 uur heeft uitgestaan.
Op de kop houden (meer dan 1 minuut) werkt ook niet, hij doet helemaal niets meer.
Op dit ogenblijk zit ik met een waardeloos product en kan ik de helft van mijn lichten niet meer bedienen.
Heeft iemand nog een oplossing?

Als je de originele Athom power supply nog gebruikt: vervangen.

Vorig jaar al gedaan. 2 verschillende 5V, 2A adapters geprobeerd.

Update, ook geprobeerd met een 5V en 3ampere adapter (iphone adapter)
Helaas liep dat niet goed af, nu geeft de ring van Homey helemaal geen licht meer. Blijkbaar liep de Homey vast en was 2ampere onvoldoende en was er toch iets intern mis. Dat wordt een garantiegeval. Fabrieksgarantie van 2 jaar is helaas sinds 2 maanden afgelopen. Maar van een product van die prijsklasse mag je een langere levensduur verwachten naar mijn mening.

Ik heb dit probleem nu ook sinds een update van Ikea Tradfri.
Alle apps staan inactief en Ikea Tradfri staat “bezig”.

Ik heb het vermoeden dat de Ikea Tradfri app de boel ontregeld.

Update: ondertussen heb ik via de app support een bericht gestuurd over het issue.

Athom staat bij mij niet bekend als moeilijk doen over 2 maanden uit de garantie zijn.
Gewoon aan support even uitleggen wat er is gebeurd, en even afwachten waar ze mee komen.

Dit is wel heel apart. Start Homey even opnieuw op, en wacht even tot alle apps weer zijn opgestart.

Been there, done that.
Ook de Ikea app verwijderd en opnieuw opgestart.

Maar zonder resultaat.
Als ik een app opnieuw probeer te starten, krijg ik de melding: spawn ENOMEM.
Ongeacht welke app.

Ah, dat had je nog niet vermeld :grimacing:
Heb je Athom support al geïnformeerd intussen (de maker van de app)?

Was er eerder geen test versie van deze uitbreiding?
Welk Homey model hebben we het over?

Er gaat iig iets mis qua geheugen(ge)(mis)bruik:

Met, of zonder de Ikea app geïnstalleerd?

Ja ondertussen heb ik via de app support een melding gemaakt.
Maar toen was mijn nog niet duidelijk dat meerdere apps een ENOMEM error gaven.

Dit gebeurd ook nu ik de Ikea app heb verwijderd en een reboot heb gedaan.

Gelukkig heb ik backups van Homey. Ben alleen nog niet in de gelegenheid geweest om Homey in recovery te starten. (Is lastig vanuit USA :joy:)

Ik houd jullie op de hoogte.

@Robert_A ondertussen het probleem al verholpen?

Update:

PTP heeft gewerkt. (Mijn vriendin was zo lief dat te doen :slightly_smiling_face:)
Ikea app weer geïnstalleerd zonder problemen.

Oh? Waarom is dat nodig? Ik gebruik nog de originele, heeft die problemen dan?

De originele power supply van de “oude” Homey Pro staat erom bekend van slechte kwaliteit te zijn en kan allerlei vage klachten veroorzaken.

Hij (iedere adapter) doet het goed zolang je geen problemen hebt…

Jammer alleen dat je sommige problemen pas merkt als het te laat is. Een kapotte database vanwege bitrot, bijvoorbeeld.

Hier hetzelfde probleem…Na PTP zijn de SPAWN ENOMEM meldingen weg…Wel knake dat ik al een aantal aps heb verwijderd om geheugen vrij te maken :thinking:

Hi,

Wat is PTP als ik vragen mag? (Solved: [HOW TO] ptp)

Sinds deze ochtend opgestaan en gemerkt dat mijn homey ook niet meer werkt.
Allemaal rode uitdrogingstekens…
Herstart heeft geen oplossing gevonden.
Ik gebruik nog steeds de originele adapter, nooit problemen ondervonden.
Ook niet op de hoogte van het adapter probleem.

Edit: ik ga dus die PTP optie is proberen :crossed_fingers:t2:

Alvast bedankt voor de hulp.
Bart

Thx! Had het net ook gevonden. :smiling_face:

1 Like