Homey pro niet bereikbaar via app of webapplicatie

Sinds enkele dagen is mijn Homey pro niet meer bereikbaar via de app of webapplicatie.
De flows werken ook niet meer.

Hij is aangesloten met ethernet adapter, met uiteraard stroomaansluiting. Ik heb de Homey al enkele keren van het stroom gehaald om opnieuw op te starten, en hij lijkt netjes te herstarten. De kleuren werken gewoon, alleen dus niet bereikbaar.. Iemand een oplossing hiervoor?

Wellicht een keer je router herstarten? Heeft je Homey een vast IP?

Ik gebruik unifi. Router is een keer opnieuw opgestart, maar geen succes. Ja, de Homey heeft een vast IP adres.

Hier exact hetzelfde. Ook op UniFi. Tegelijk Zigbee erg onstabiel. Hebben jullie al een fix?

Klinkt als een Unifi update waar e.e.a. aan wijzigingen is doorgevoerd?
Als dan je zigbee ook opeens slecht performed dan is er in ieder geval al één logische verklaring (voor wat betreft zigbee), namelijk dat het 2.4GHz kanaal is gewijzigd en nu mogelijk het zigbee signaal verstoord.

Als het aan Homey lag kwamen er waarschijnlijk veel meer berichten binnen.
(ik bedoel dit dus als constatering, niet om te bashen)

Die berichten zijn er ook zie ik. Ik heb de Homey nu vol in het zicht staan en ik zie hem steeds crashen. Op het netwerk wel bereikbaar via ping, bedraad aangesloten. Maar sinds de update naar 12.10.0 zijn er stabiliteit issues. Jammer dat er geen mogelijkheid is om de vorige versie terug te zetten. Ik heb contact met support en van alles gedaan zoals terug naar fabrieksinstellingen, firmware update via de usb tool. Apps die niet noodzakelijk zijn verwijderd. Homey is hooguit een paar minuten stabiel. Onwerkbaar zo.

Wellicht heb mijn probleem gevonden. Na het uitschakelen van de app HomeWizard draait het nu stabiel voor meer dan een uur. Hiervoor max een paar minuten. 12.10.0 icm Homewizard?

Nou, dat kan met een Pro 202x / Mini prima middels de offline backup.
Vóór je een firmware update installeert, eerst ern offline backup maken.
En auto-updates natuurlijk uitzetten.

Offline backup maakt een kopie van je gehele Homey, en bij het restoren krijg je die dan exact hetzelfde weer terug, inclusief een vorige firmware versie.

Aks je de P1 polling op 1s hebt staan, zet die eens op 3s. Dat geeft Homey een hoop lucht.

En geef je bevindingen dan ajb door aan de ontwikkelaar vd Homewizard app, zodat e.e.a. afgetimmerd kan worden.

1 Like