Geen verbinding meer

Drie dagen na installatie en reeds enkele flows aangemaakt te hebben, geen verbinding meer met homy pro. Fabrieksreset uitgevoerd en opnieuw getracht te verbinden. Krijg echter geen verbinding meer met homey pro. Is verbonden met ethernet adapter zonder wifi ingesteld te hebben.

Aantal ideetjes:

  1. Ethernetkabel ff uit Homey ethernet adapter trekken en in laptop prikken;
    Als laptop dan een werkende LAN verbinding heeft: Athom ethernet adapter (of welke jij ook gebruikt, heb je er niet bij vermeld) is kaputt;
    Het kan ook zijn dat je een brakke ethernet kabel hebt gebruikt die in een bepaalde knik wel of juist niet werkt.

  2. Ethernet aansluiting van de switch kan brak zijn / hele switch kan brak zijn. Probeer eens een andere.

  3. Je hebt PiHoles of Adguards of ander leuk “block” spul draaien.

  4. Ik las gisteren hier over iemand die de USB-C kabels had vervangen voor "degelijke merk"kabels en dat hij ineens weer netwerk had.

  5. Je hebt in andere apparaten bij de netwerk settings ‘harde’ IP adressen ingevoerd i.p.v. via de DHCP server gereserveerd;
    1 ander apparaat heeft nu hetzelfde IP adres als Homey. 1 apparaat wint, of beiden hebben problemen.

• Homey verbind niet meer
• Fabriek reset uitgevoerd, licht is breathing blue
• Homey opnieuw getracht te installeren
• Homey verbonden met wifi en ethernet adapter van Athom
• Homey krijgt een IP op wifi, geen IP via adapter
• Link rate 433 Mbps

• Licht op homey:
Spectrum — Homey Pro is working normally, and the screensaver is set to Spectrum.

{
“homeyId”: “646372d891c1070b84b0783a”,
“homeyVersion”: “10.0.0-rc.118”
}

Welke stappen / tests uit dit topic heb je wel of niet geprobeerd?

Ik heb sinds gisteravond precies hetzelfde. Krijgt wel een ip, dat kan ik zien in m’n router. Maar kan geen verbinding met de app krijgen.

Jij al een oplossing Hans?

Ondertussen een nieuwe fabrieksreset uitgevoerd via PC. App volledig verwijderd en opnieuw de gehele installatie procedure doorlopen. Heb nu net een eerste apparaat opnieuw kunnen verbinden.

Verzonden vanaf Outlook voor Android

Mijne verscheen weer in de app na een reboot. Nu, een paar dagen later, zegt de app dat hij weer de homey niet kan vinden. Ik denk dat de update er mee te maken heeft.

Inmiddels ben ik ook al sinds begin Augustus 2023 bezig met het online krijgen van mijn Homey Pro (Beta) 2023. Echter komt deze na een reboot soms online en na reset en restore voor 1 of 2 uurtjes. Daarna weer niks. Volgende geprobeerd;

  • Reset van de Homey en opniew adopt. Soms online
  • Beide geprobeerd middels Wifi en ook met een bekabelde oplossing.
  • Bekabeld geprobeerd met een andere UTP kabel
  • Bekabeld geprobeerd van eigen switch en netwerk direct op de ISP router met een ander netwerk e.d. Zelfde issue. Lijkt dus niet aan het netwerk te liggen.
  • Homey 2 uur uit laten staan. Geen verschil
  • Met en zonder de UTP adapter tussen de power kabel…

Zo nog wat losse zaken geprobeerd maar helaas. Homey was gisteravond even Online maar binnen een uur weer offline. Dan werken, zoals gebruikelijk, ook alle flows e.d. niet meer en zie ik dat er eveneens geen back-ups meer gemaakt worden. De nieuwe Homey Pro was echter al een paar maanden daarvoor aangesloten en heeft prima gefunctioneerd. Echter op een vroege ochtend was de connectie verbroken, terwijl er op dat moment niemand mee bezig was qua configs o.i.d. en heb ik dat dus al 2 a 3 weken niet kunnen herstellen. Iemand nog ideeën?

Check of je router “DNS Rebind Protection” heeft, en zo ja, zorg ervoor dat dat uit staat.

Dank je wel Robertklep. Heb het gelijk gecontroleerd. Deze staat inderdaad uit.

1 Like

klinkt als omruilen voor een nieuwe. Had na de de update naar 10.0.1 ook regelmatig dat de wifi connectie wegviel. ervoor nooit last van gehad. Op aanraden van hier toen die netwerkmonitoringstool geïnstalleerd met een flow dat hij homey moest rebooten als dat gebeurde en mij een pushbericht sturen. Is daarna nog 2 of 3 keer voorgekomen dat hij een bericht stuurde. Daarna geen enkel probleem meer. Bedoel hiermee te stellen dat het een probleem van jouw homey lijkt te zijn en zou hem daarom omruilen als ik jou was.
succes, Marcel

Goedemiddag Marcel,

Dank voor je uitgebreide reactie. Moet inderdaad meegeven dat ik al veel geprobeerd hebt om het voor elkaar te krijgen. De netwerkmonitoring heb ik aanstaan maar aangezien deze alleen aangeeft dat de Homey Pro Offline is, en blijft, kan ik niets meer aansturen of Flows startten. Flows werken gewoon niet meer.

Waar kan ik terecht om de Homey dan om te ruilen? Heb even gezocht op de site maar kan het niet zo snel vinden.

Probleem is bij mij ook wel op of rond die 10.0.1. update begonnen. De Homey blijft bij mij nu slechts een paar minuten Onine (Bekabeld of via WiFi) en is dan weer Offline.

Thnx! Heb nu een support case aangemaakt. Ben benieuwd en wacht de reactie even af.

1 Like

Heb de nieuwe homey pro 23 sedert een week om de vorige homey te vervangen, met de oude nooit geen problemen. De nieuwe is veel offline, ben niet tevreden als het zo blijft.

Ook contact opnemen met Athom, hoe meer klagers hoe beter.

Heb het probleem doorgegeven, kan tot 3 weken duren voordat ik een antwoord mag verwachten :see_no_evil:

hallo homey’s
heb bericht gekregen van helpdesk ivm offline probleem met nieuwe homey. Ze weten van het probleem en trachten dit zo vlug mogelijk op te lossen. Zo vlug mogelijk = aantal weken. in ieder geval ze zijn ermee bezig en hopelijk gauw een goede oplossing.
gr

1 Like

Beste homey’s
Bij het installeren van een Aqara rolgordijn bediening, stuit ik weer op een probleem met de nieuwe Homey 2023. Voor mij is het genoeg geweest. Ik heb de nieuwe homey nu 2 weken en kan alleen maar tot het besluit komen dat dit toestel bijlange na niet voldoet aan de gestelde eisen. De homey gaat terug naar de winkel. De oude Homey is opnieuw in gebruik en alles loopt zeer vlot.
Ik ben voor vernieuwing, maar op deze manier gaat het niet lukken.