Geen verbinding meer

Hallo broeders,
Heb nu ook het probleem met de late 2019. Al een paar weken te bereiken vanaf de web versie, terwijl de app telkens uitviel, sinds laatste update vandaag helemaal niet meer te bereiken.

Als je de Pro 2019 bedoelt:

  • Pak eens een andere en degelijke merk-adapter 5V en minimaal 2 Ampere.
  • Na een update: buj vage problemen: herstart Homey nogmaals.
  • Zet wifi op je telefoon uit, en start de app, zodat deze je dataverbinding moet gebruiken. Zo forceer je Homey contact met de cloud te maken;
    Zodra de app contact heeft met Homey, zou je de wifi weer kunnen inschakelen.
  • installeer deze app eens Netwerk Controle App voor Homey | Homey
    Deze houdt bewust de cloud verbinding open en dat lijkt goed te helpen tegen de “kan Homey niet bereiken” bug.
  • of
    als je geen app wil installeren, draai regelmatig een webrequest, zeg elke 10 minuten, zoals hier uitgelegd, incl. script:
    Homey Pro 2023 loses connection to cloud (server) and is offline - #30 by Michael_E

Meld je ervaringen ook aan Athom support ajb, ze zijn nl. aan het proberen het “kan Homey niet bereiken” probleem op te lossen, zie de recente firmware updates:

Hallo Peter,

Dank je wel voor je snelle reactie.

Ik heb nu helemaal geen contact meer met Homey.

Heb al een aantal van jou voorstellen geprobeerd, zonder resultaat.

Zie wel dan in Google Home ook een hoop offline staat. Daar zal ik eerst eens naar gaan kijken.

Ik kom er op terug.

Groet Ruud.

Verzonden: woensdag 10 april 2024 23:55





|

Peter_Kawa Regular
April 10

|

  • | - |

Als je de Pro 2019 bedoelt:

· Pak eens een andere en degelijke merk-adapter 5V en minimaal 2 Ampere.

· Na een update: buj vage problemen: herstart Homey nogmaals.

· Zet wifi op je telefoon uit, en start de app, zodat deze je dataverbinding moet gebruiken. Zo forceer je Homey contact met de cloud te maken;
Zodra de app contact heeft met Homey, zou je de wifi weer kunnen inschakelen.

· installeer deze app eens Netwerk Controle App voor Homey | Homey
Deze houdt bewust de cloud verbinding open en dat lijkt goed te helpen tegen de “kan Homey niet bereiken” bug.

· of
als je geen app wil installeren, draai regelmatig een webrequest, zeg elke 10 minuten, zoals hier uitgelegd, incl. script:
Homey Pro 2023 loses connection to cloud (server) and is offline - #30 by Michael_E

Meld je ervaringen ook aan Athom support ajb, ze zijn nl. aan het proberen het “kan Homey niet bereiken” probleem op te lossen, zie de recente firmware updates:

homey.app

Homey Pro (2016—2019) Changelog

Hallo Peter,
Andere adapters had ik al gebruikt, 3 in totaal. Tot gisterochtend bleven onderdelen na verloop van tijd weer uitvallen, totdat gister de Homey offline bleef. Wat me overigens wel opvalt is dat de Homey redelijk warm wordt, net als de adapters. Weet niet of dit normaal is?

Graag gedaan.

Hmmm. Dan lijkt het meer op een echt wifi of cloud probleem.

Hier voelen de adapters een pietsje kouder aan dan handwarm, net als de Homey die nog niet veel heeft te doen. De ‘hoofd’ Homey is een pietsje warmer dan handwarm.
Wat normaal is weet ik niet, er is hier nooit iets echt warm geweest qua Homey’s

Dank je wel Peter,

De Homey is vrij warm, dat is niet goed.

Heb gedacht de Homey te verwijderen, maar ben bang dat ik hem dan helemaal niet meer ga zien. Hoewel ik back ups gemaakt heb, weet ik niet of ik bij aanschaf van een nieuwe, de instellingen terug kan zetten.

Heb nu even alles draaien op de

Gewone apps, behalve Fibaro, omdat ik daar geen ‘bridge’ voor heb.

Twijfel wel om een nieuwe Homey aan te schaffen.

Lijkt wel of de ellende begonnen is, toen ik met geavanceerde flows ben begonnen. Al zouden dat 2 verschillende dingen moeten zijn.

Met vriendelijke groet,

Ruud Gakes.
Op 12 apr. 2024, om 02:54, “:netherlands: 2x Homey Pro 2019 Classic via Hom ey Community Forum” <notifications@athom.discoursemail.com> schreef:

Graag gedaan, Ruud.

Je kunt backups van de Pro 19 terugzetten op zowel de Pro 16-19 als de Pro 23.
Let op dat zg. SDK2 apps niet op Pro 23 kunnen draaien, hier is een overzicht:

.

Wat je nog kunt proberen, is de zg. Full software download.
Dit installeert de firmware vanaf 0, zonder iets te wijzigen wat jij ooit hebt gemaakt en ingesteld.

  • Start Homey in recovery mode
  • Na een halve tot 1 minuut, tik je op …meer > en dan bovenaam tik je op de Homey naam welke onder je gebruikersnaam staat.
  • Kies dan “nieuwe Homey toevoegen”.
    (Dat klinkt wat raar, maar dat is de manier om in de setup mode te komen van jouw Homey)

Uitgebreide how-to

.

Vwb nieuwe Homey: wat je evt ook zou kunnen doen, ik heb laatst een Pro19 van 2 jaar oud voor €100 kunnen kopen, incl adv. flow.

.

Alles kan, maar denk dat dat toeval is. Ik heb ook de adv. flow gekocht toen het werd gereleased, maar geen verschil kunnen merken qua load of rare problemen.

Hallo Peter,
Ik denk dat de oude Homey dood is, ik kom er niet meer bij.
Heb een nieuwe 2023 aangeschaft.
Ik ga kijken of ik alles nog wel over kan zetten vanuit back-ups, of dat ik helemaal overnieuw moet beginnen en dat de ellende dan over is.
Bedankt voor je hulp.

Graag gedaan, Ruud.

Da’s vervelend zeg. In theorie kun je de Pro 19 backup prima restoren op de Pro 23.
Enkel je zigbee apparaten dienen allemaal even een repair te krijgen. In de web app kan dat middels rechtsklikken op de betreffende apparaat tegel. Dit, omdat de Pro 23 een heel andere zigbee chip heeft.

Dank je wel Peter.

Ik heb niet veel Zigbee apparaten meer, omdat ik daar nog wel eens problemen mee had. Maar zeer bedankt voor de tip.

Ben begonnen met het instaleren van de’23’ .
Valt me op dat hij lang nodig heeft om updates uit te voeren.

Zag op het forum dat nog iemand 1½ uur nodig had. Ik zit nu op 2½ uur.

We gaan het zien. Hopelijk minder problemen dan met de ‘19’ :blush:

Fijne avond.

Gr. Ruud.

Verzonden: vrijdag 19 april 2024 23:04





|

Peter_Kawa Regular
April 19

|

  • | - |

Graag gedaan, Ruud.

Da’s vervelend zeg. In theorie kun je de Pro 19 backup prima restoren op de Pro 23.
Enkel je zigbee apparaten dienen allemaal even een repair te krijgen. In de web app kan dat middels rechtsklikken op de betreffende apparaat tegel. Dit, omdat de Pro 23 een heel andere zigbee chip heeft.