Ik ben helemaal nieuw met de homey app. Ik heb van homewizard de thuisaccu. Deze wil ik bij een lage energieprijs opladen en bij de hoge prijs gebruiken. Maar ik kan de accu niet selecteren bij uitvoerende apparaten als ik een flow wil maken.
Heb je ook een homewizard P1 meter? Je stuurt de thuisbatterij aan via de p1 meter in homey. Let op. De efficientie van mijn batterij valt tegen. Ik laad de batterij alleen actief laden als de uurprijs keer de efficientie lager is dan de hoogste uurprijs.
Jep heb ook de p1 meter. Alles is ook uitleesbaar. Maar als ik een flow wil maken met als de kW uur prijs voor 2 uur op zijn laagst is dan moet de accu bijladen. Maar de accu is niet zichtbaar dan.
Ik heb het nu in beeld, de P1 meter in de juiste mode toegevoegd. Wat is de ideale flow om bij te laden en pas weer te gebruiken op het moment dat het het duurst is?
Deze batterij (heb hem zelf ook) heeft geen volledig open API, dus laat zich beperkt aansturen. Je hebt eigenlijk maar 3 standen waarop je de batterij kunt zetten, via de P1 Meter:
Full Charge mode: hij gaat volledig opladen. Dit kun je dus aanschakelen op het moment dat de stroom goedkoop is.
Standby mode: batterij op idle zetten. Dit kun je dus gebruiken in de periode dat de stroom noch goedkoop, noch duur is. De batterij doet dan niets.
Zero mode: de batterij bepaalt zelf of hij moet laden/ontladen. Als je dit aanzet op de dure uren en hij is opgeladen op de goedkope uren, mag je verwachten dat hij stroom gaat leveren als je op je meterkast stroom verbruikt.
Je mist dus een duidelijke status als ‘Drain’, die de batterij zou moeten vertellen dat hij alleen maar stroom moet leveren.
Zolang er geen volledige API is, kun je de batterij volgens mij niet exacter dan dit aansturen. Bij mij werkt dat redelijk, maar niet 100% zoals ik zou willen. Wachten op de volledig open API.