Homewizard accu wordt niet gevonden in de Homewizard App

@Jeroen_Tebbens , ik hoop dat u me kunt helpen.

Ik heb sinds gisteren de Homewizard Accu in huis en geregistreerd op de HW App en hangt nu in mijn netwerk.

Ik probeer de HW Accu met uw App, te registreren/ te vinden in Homey Pro.

Ik heb gelezen dat de accu wel API ondersteund, maar dit niet handmatig is in te stellen. Het schijnt dat dit voor de accu niet nodig is, aangezien hij alleen maar met de P1 module communiceert.

Weet u waar het misgaat? Ik zie het selectie icoon wel in uw App, maar als hij gaat scannen vind hij de accu niet.

Hoor graag van u.

MVG Johan

Klopt het koppel proces is wat lastig maar zo lukt het:

• start koppel proces (batterij wordt niet gevonden)
  • Druk kort op knop accu en start binnen 30 nog een keer koppel proces.

Goedemiddag Jeroen,

Ik heb de procedure opgevolgd, na 3x opnieuw laten scannen lukte het.

Dankjewel voor je snelle reactie.

PS, ben zeer blij met uw APP.

Goed weekend gewenst.

MVG Johan

Fijn om te horen dat het gelukt is. Graag gedaan.
Ik hoop dat ik nog een keer dit proces kan verbeteren maar gezin gaat op dit moment even voor.

Goedemiddag Jeroen, ik volgde de door jou voorgestelde koppel procedure, maar krijg “er zijn geen nieuwe apparaten gevonden”, ik heb veel HomeWizard apparaten, maar de batterij voeg ik nu voor het eerst toe. Wat kan ik doen om de Plugin-ASccu toe te voegen?

Mocht bovenstaande stappen niet werken dan denk ik dat de accu in een geisoleerde wifi (gast/guest) wifi netwerk zit.

Hier staan wat tips:

Dank voor je snelle reactie Jeroen, … ik gebruik het WiFi netwerk waar alle HomeWizard apparaten zijn verbonden, de P1meter is geüpdatet op het moment van installatie van de accu en functioneert hier al sinds de introductie van dit apparaat, en de accu werkt hier sinds 5 februari. De accu heeft geen optie “lokale api”, dus dat kan ik niet activeren, of hoeft dit niet? Ik zal me verdiepen in mDNS, zoals IGMP Snooping. Ik dus terug …

Nee dat hoeft niet inderdaad want de accu is tegenwoordig APIv2 en staat LOCAL API al aan.

Proces voor de accu:

• Homey-Homewizard app → toevoegen accu
  • Dit gaat fout (accu niet gevonden)
  • Druk kort op de knop aan de voorzijde van de accu, hierna (binnen 30 seconden) opnieuw:
  • Homey-Homewizard app → toevoegen accu

Dit moet werken want ik er zijn inmiddels al ruim 100 gebruikers die de accu met Homey gekoppeld hebben. Anders is er toch echt een mDNS probleem in uw wifi netwerk.

fijn dat het koppelproces vrijwel altijd goed werkt, mDNS probleem zou kunnen. De ASUS RT-AX88U router kent alleen Multicast Rate en IGMP Snooping, geen directe mDNS opties. De mDNS Discovery App vindt nu twee HomeWizard apparaten: battery-1FA37A en p1meter-2D1720.

Kijk even bij “Homewizard” onder mDNS (dat is de APIv2 versie en niet hwenergy.

beiden: _homewizard._tcp

Dat is goed, en zit Homey op dit zelfde netwerk?
Probeer anders de access point waarop Homey verbonden te herstarten.

het is een Aimesh netwerk, de node start in even opnieuw op, of misschien het geheel inclusief de router met een koude herstart? De Homey startte ik al even opnieuw…

Dat durf ik niet te zeggen, geen ervaring mee. Het is voor mij heel lastig te begrijpen hoe een wifi netwerk van een gebruiker is/werkt/opgezet is. Veel configuratie / instellingen van een wifi netwerk hebben effect op het gedrag (Wifi / AP client isolatie - Gast/guest netwerk). Twee losse AP’s met zelfde wifi ssid naam maar subnet technisch verschillend.

het gehele netwerk heeft nu een herstart gehad. Het resultaat blijft jammer genoeg hetzelfde.

Ik begrijp heel goed dat dit complex is Jeroen, ik laat het gewoon even rusten en als het me later lukt breng ik je op de hoogte, en hopelijk met een navolgbare verklaring ;-))

• pair proces starten
  • mislukt → sluiten drukken
  • druk op knop voorzijde accu (kort)
  • en dan weer pair proces starten binnen 30 seconden nadat er op de knop is gedrukt.

Mocht dit weer niet lukken, dan diagnose knop van mijn app drukken, wellicht zie ik iets in de log terug.

zo uitgevoerd, met hetzelfde resultaat en bij een poging het rapport te maken loop ik tegen iets aan:

Herstart van de App helpt niet het blijft Oeps …

Vreemd, je kan niet versturen? Tekst is voor extra commentaar.

Ik krijg geen id, dus versturen lukt niet heeft het zin om zo maar iets in te vullen?

Dat bericht komt dan in mijn email box, veld mag volgens mij niet leeg zijn.