Ik heb sinds gisteren de Homewizard Accu in huis en geregistreerd op de HW App en hangt nu in mijn netwerk.
Ik probeer de HW Accu met uw App, te registreren/ te vinden in Homey Pro.
Ik heb gelezen dat de accu wel API ondersteund, maar dit niet handmatig is in te stellen. Het schijnt dat dit voor de accu niet nodig is, aangezien hij alleen maar met de P1 module communiceert.
Weet u waar het misgaat? Ik zie het selectie icoon wel in uw App, maar als hij gaat scannen vind hij de accu niet.
Goedemiddag Jeroen, ik volgde de door jou voorgestelde koppel procedure, maar krijg “er zijn geen nieuwe apparaten gevonden”, ik heb veel HomeWizard apparaten, maar de batterij voeg ik nu voor het eerst toe. Wat kan ik doen om de Plugin-ASccu toe te voegen?
Dank voor je snelle reactie Jeroen, … ik gebruik het WiFi netwerk waar alle HomeWizard apparaten zijn verbonden, de P1meter is geüpdatet op het moment van installatie van de accu en functioneert hier al sinds de introductie van dit apparaat, en de accu werkt hier sinds 5 februari. De accu heeft geen optie “lokale api”, dus dat kan ik niet activeren, of hoeft dit niet? Ik zal me verdiepen in mDNS, zoals IGMP Snooping. Ik dus terug …
Nee dat hoeft niet inderdaad want de accu is tegenwoordig APIv2 en staat LOCAL API al aan.
Proces voor de accu:
Homey-Homewizard app → toevoegen accu
Dit gaat fout (accu niet gevonden)
Druk kort op de knop aan de voorzijde van de accu, hierna (binnen 30 seconden) opnieuw:
Homey-Homewizard app → toevoegen accu
Dit moet werken want ik er zijn inmiddels al ruim 100 gebruikers die de accu met Homey gekoppeld hebben. Anders is er toch echt een mDNS probleem in uw wifi netwerk.
fijn dat het koppelproces vrijwel altijd goed werkt, mDNS probleem zou kunnen. De ASUS RT-AX88U router kent alleen Multicast Rate en IGMP Snooping, geen directe mDNS opties. De mDNS Discovery App vindt nu twee HomeWizard apparaten: battery-1FA37A en p1meter-2D1720.
het is een Aimesh netwerk, de node start in even opnieuw op, of misschien het geheel inclusief de router met een koude herstart? De Homey startte ik al even opnieuw…
Dat durf ik niet te zeggen, geen ervaring mee. Het is voor mij heel lastig te begrijpen hoe een wifi netwerk van een gebruiker is/werkt/opgezet is. Veel configuratie / instellingen van een wifi netwerk hebben effect op het gedrag (Wifi / AP client isolatie - Gast/guest netwerk). Twee losse AP’s met zelfde wifi ssid naam maar subnet technisch verschillend.
Ik begrijp heel goed dat dit complex is Jeroen, ik laat het gewoon even rusten en als het me later lukt breng ik je op de hoogte, en hopelijk met een navolgbare verklaring ;-))