Homewizard P1 dongle

Ik krijg mijn Homewizard P1 dongle niet meer geïnstalleerd, wie kan mij helpen ik snap er geen bal meer van. Volgens mij heb ik alles geïnstalleerd wat nodig.

1 Like

Iedereen z’n kristallen bol is kapot vandaag, dus je moet wat duidelijker zijn wat er precies gebeurt.

Mijn bol doet het nog. Ik zie ergens een draadje los hangen, weet niet precies wat dat betekend.

Lijkt me ook meer een vraag voor een Homewizard forum.

Ok heren goedemorgen,

Jullie hebben gelijk, zomaar wat roepen heeft weinig zin. Zal proberen te vertellen,

Ik heb een P1 dongle van Homewizard, deze geeft mijn meterstanden en verbruik prima door op de mijn telefoon. Uiteraard heb ik daarop de bijbehorende app geïnstalleerd.

Ik probeer nu deze dongle te installeren op mijn Homey 2019. Ik heb hiervoor de app uit de Homey Community store van Jeroen Tebbens "Homewizard Energy"geinstalleerd.

In Homey apparaten toevoegen krijg ik nu duidelijk het instelscherm te zien waar ik het Ip adres van de dongle moet ingeven en of ik de ledring van Homey moet laten bevestigen door te knipperen in een bepaalde kleur bij een juiste of mislukte installatie.
Na het invoeren van het Ip adres kan ik deze niet opslaan, de knop opslaan reageert niet.

Ik weet niet wat ik nog meer kan of moet vertellen, als dit onvoldoende is weet ik het ook niet meer. Maar het is zeker geen onderwerp voor het Homewizard forum.

Krijg nu bij opslaan een melding in het rood "Error: HTTP error

Klinkt als iets waarover je contact moet opnemen met de ontwikkelaar (@Jeroen_Tebbens).

Dank je Robert

Hoi,

De Homewizard Energy is verouderd en alles zit nu in deze app.
Tijdens toevoegen / pairen niet op de pair knop drukken van de dongle anders krijgt de Homey geen verbinding. Dus groene kleur op de dongle.

Morge,

Dankjewel Jeroen, maar bij installatie vind Homey geen nieuwe apparaten.

“Er zijn geen nieuwe apparaten gevonden.”
Moet ik de dongle nog ergens zichtbaar maken??

Zitten de dongle en de Homey op hetzelfde ssid?
Homewizard energy app wel verwijderd? (Eventueel toegevoegd device eerst verwijderen daarna de app).

Verder kan je ook even kort de dongle opnieuw starten (spanning eraf). Daarna als lampje op de dongle groen is opnieuw toevoegen.

Homey en dongle zitten op dezelfde router volgens mij, ik kan echter de dongle niet duidelijk vinden met een Ipscanner. Heb jij een andere truc om achter het Ipadres te komen.

Ik heb Homewizard base geinstalleerd en kan andere apparaten toevoegen in Homey

Dongle opnieuw gestart, Homewizard maar weer op telefoon geinstalleerd, maar daar kan ik ook geen dongle toevoegen. Terwijl de dongle app prima draait op mijn mobiel.

Ip adres word door Homey automatisch gevonden middels mdns (multicast dns). Dus zolang je op dezelfde wifi (Ssid) is dat geen probleem. Tenzij je losse wifi accesspoints hebt of zoals ik en mijn dongle op -iot moet er een multicast relay/repeater op je router zitten die deze subnetten elkaar zichtbaar maakt.

Homewizard Basis heb je niet nodig en de oude Homewizard app van deze basis station ook niet, dongle staat hier los van. Je hebt puur alleen mijn laatste Homewizard app (Homey) nodig.
Dan ga je naar de zone waar je de dongle wilt toevoegen, +, Homewizard, Kies de Energy (P1 Dongle) en dan zou deze moeten verschijnen.

Mocht dit niet zo zijn dan is mijn advies Homey bolletje te herstarten. Ik heb eerder problemen gemeld gekregen dat ze de dongle niet automatisch konden vinden en na een PTP werkte de mdns discovery weer.

Jeroen ik ga ermee aan de slag. Bedankt voor je tijd en het vele werk die je steekt in mensen zoals ik.

Helaas, Homey PTP, dongle andere voeding aan gehangen, router opnieuw gestart.
Niet te vinden.

update: dongle opnieuw aangemeld op wifi, helaas geen soelaas. Ik denk toch terug naar Roco , die zag tenminste een draadje los in zijn glazenbol.

Welke firmware Homey draai je?

7.2.1-rc.3 en app versie 6.10.0.842

Het heeft denk ik een jaar geleden wel gewerkt, maar verder niks mee gedaan. Tot eergisteren zonnepanelen zijn geplaatst en ik nieuwsgierig was hoe dit geregistreerd wordt.

Wat heeft gewerkt? De dongle met Homey? Heb je echt de oude dongle verwijderd uit je homey?
Anders houdt het voor mij hier op. Ik weet niet hoe je lokale netwerk en wifi in elkaar steekt wat het op afstand troubleshooten lastig maakt. Laatste gedachte die ik nog heb is dat het geen GUEST wifi mag zijn. Wellicht heb je een GUEST wifi/vlan in gebruik voor Homey.

Wat ik ook nog afvraag is of je Local API toggle in the HW Energy app aanstaat voor je P1 dongle.

Local API aan in de app en pats het werkt.

Jeroen nogmaals heel veel dank. Het werkt!!! Het is een leuke hobby maar als het toch ff wat dieper gaat moet ik het qua kennis af laten weten. Gelukkig dat er welwillende zijn zoals jij.
dankbaar Bob

De “note” bij de app info is dus niet alleen bedoeld voor de tussenstekker, maar ook voor de P1 dongel begrijp ik uit de oplossing van dit vraagstuk?