Sinds gisteren middag werkt de Homewizard app in Homey niet meer. Homewizard zelf werkt wel gewoon. Ik heb de P1 dongel opnieuw opgestart, Homey opnieuw gestart de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maar daar lijkt iets fout te gaan.
Als ik de app opnieuw wil opstarten in Homey krijg ik een rode banner “Not installed”
Probeer opnieuw te installeren, wellicht iets mis gegaan tijdens het automatische updaten van de app. Mocht dit niet helpen neem dan contact op met Athom/Homey support
Ik heb exact hetzelfde maar ook voor andere apps.
Bij mij werkt Homewizard ook niet meer met Homey. Via de Homewizard Energy app zijn de dongles wel gewoon bereikbaar.
@Jeroen_Tebbens werkt alles bij jou goed?
Hier hetzelfde.
Ik kan de Homewizard app niet meer installeren. Er komt bij het installeren geen foutmelding, maar de app wordt niet meer op de Homey pro geinstalleerd.
Het lijkt dat de app aanwezig is, maar let op het groene icoontje, het is heel anders!
!
Bij mij hetzelfde probleem sinds de laatste update van homewizard.
Mijn systeem is Homey Pro 2023 (early 2023) software versie 12.4.0.
Hetzelfde probleem doet zich voor bij een andere app (frient). Deze is ook afgelopen donderdag geüpdate.
Support ticket bij Athom/homey inschieten.
Werkt prima met Pro 19 in ieder geval. Net even op 2e Pro geïnstalleerd ter test:
Dit was recentelijk een probleem bij Pro 2016-2019 serie, maar zou opgelost moeten zijn.
Geen idee of deze fw update daar mee te maken heeft, het was al opgelost voordat deze update werd gepubliceerd:
Ik heb beide dongels er kort eruit gehaald en weer met spanning verbonden en Homey rebooted. Nu werkt alles weer
Welke dongels bedoel je? Ik heb maar 1 P1 dongel.
Ik heb een ticket aangemaakt bij Homey maar krijg de melding 1-2 weken reactietijd!
Hopelijk is dit sneller opgelost, want heel wat automatisering die afhankelijk is van stroom metingen staat nu stil.
Wat je kan proberen nog, verwijderen app, herstart homey, daarna weer installeren.
Ik heb tot nu toe nog nooit gebruik gemaakt van een forum. Wat goed dat dit zo werkt, en wat fijn dat Jeroen er tijd in steekt. Top!
Ga ik doen. Ik kan alleen niet vinden hoe ik een app installeer vanaf de PC. Ik doe het via de app van mijn telefoon. Klopt dat?
BINGO!
Homewizard App verwijderd, en vervolgens eerst de Homey herstart.
Daarna Homewizard app weer toegevoegd, en het lijkt weer te werken.
Ik moet alleen wel weer alle apparaten toevoegen.
Na uitsluitend herstart van Homey werkt alles weer als vanouds.
Bedankt voor je feedback. Bij mij was dat gisteren en vanmorgen nog niet de oplossing.
Inmiddels heb ik met de tip van Jeroen dit wel kunnen oplossen.
HW app verwijderen, dan Homey resetten en de app weer installeren.
Dat bleek een oplossing te zijn.