Homewizard app werkt niet meer in Homey

Eerst frient weer werkende door verwijderen app en herstart.
Nieuwe herstart zorgde ervoor dat de Homewizard app weer geïnstalleerd kon worden en alles werkt weer.

1 Like

Verwijderen en herstart en herinstallatie werkt niet bij mij. Zijn er nog andere opties?

Melden bij https://homey.app/support. Er zijn op 't forum veel meer posts van eigenaren van Homeys waarop apps installeren niet meer lukt.

Hier hetzelfde probleem, watermeter van HW werkt niet meer , app verwijderd, homey herstart app geinstalleerd…helaas?
Nog tips?

Lukt deze wel?

Helaas krijg de watermeter niet meer aan de praat in homey, ook niet met deze

Herstart je accesspoint waarmee je watermeter verbonden is

Hallo Jeroen, nog geen succes helaas. Hij doet het wel in de hw app maar kan hem niet toevoegen aan mijn homey. kennelijk toch iets veranderd in de laatste update?

Wat werkt er nu niet want iedereen roept van alles dat installeren niet lukt. Maar volgens mij heb jij een ander probleem. Graag duidelijkheid want ik snap het ff niet meer.

Loopt dit even door:

Goedenavond, bij mij hetzelfde probleem. Homewizard werkte prima met mijn homeypro 23. P1 meter ging prima. Sinds een paar dagen raak ik het contact met apps kwijt zoal Homewizard en Daikin ONECTA. Apps verwijderen en opnieuw toevoegen lukt niet.
Net een nieuwe update op mijn Homey geïnstalleerd 12.4.1 maar nog steeds geen mogelijkheid om apps te installeren.
Wat kan ik doen?

Neem contact op met homey support.

Dank je wel. Ga ik doen.

Da’s een ander issue. Ik las net ergens dat jou probleem waarschijnlijk op te lossen is door alles even te herstarten (router, access points en Homey).

Jeroen, ik had gisteren weer hetzelfde probleem. Ook met eden andere app.
Het dat Homey geen updates van apps meer deed.
Homewizard 3.6.0 werd niet geïnstalleerd, maar 3.5.5 was wel verdwenen.
Er was geen Homewizard app en Eufy app meer aanwezig, en installeren werkte niet.
De oorzaak was dat Homey Pro zelf een update moest doen.
Automatisch updaten staat aan maar was nog niet gebeurd.
Ik heb handmatig update geactiveerd, waarna alles vanzelf is hersteld.

1 Like

Controleer eerst of de Homey Pro versie geen nieuwe versie nodig heeft. Bij mij 12.4.1
Daarna is alles vanzelf goed gekomen.

De homewizard app laat zich prima installeren op de homey, echter toevoegen van de watermeter werkt helaas niet meer.
Recent ook nog de homey zelf ge update maar het wil nog niet lukken.

Ik blijf dit draadje wel volgen om te kijken of er een oplossing gevonden gaat worden.

Goed weekend!

Michiel

Heb je al geprobeerd je router en (al) je WiFi access point(s) te herstarten?

Een vast IP toekennen via je router aan je watermeter is ook nog het overwegen waard.

Watermeter werkt prima hier dus is echt een lokaal wifi probleem bij jou. Denk aan dat watermeter usb gevoed moet zijn dus niet batterij. Verder checken in de Homewizard Energy app of de local API nog steeds aanstaat. Meer tips staan in eerste post van dit topic.

P1 meter wordt niet meer gevonden door homey pro 2023 nadat die even zonder stroom heeft gezeten

• Apparaat in homey weggegooid
  • P1 meter eruit gehaald en weer erin gedaan
  • Restart Homey pro
  • deinstalleren home wizard app en opnieuw installeren
  • Telkens gecheckt of local API aan stond (krijg die melding steeds)
  • Zelfs DMZ voor p1 meter even geprobeerd
  • P1 meter heeft vast IP
  • P1 firmware gupdated (nu versie 5.1903)

P1 meter werkt prima in homewizard app

Krijg hem niet meer gekoppeld aan de homey pro (Homewizzard app versie 3.6.1)

Je hebt een wifi mDNS probleem. Volg de stappen in de eerste post van het topic wat ik deelde. Begin met je access point en router herstarten.