Homewizard app werkt niet meer in Homey

Dank voor je snelle reactie!

Ik weet niet wat een mDNS probleem is, maar heb via de mDNS discovery app op android de enegrysocket-1406E8 gevonden

Apart is wel dat mijn router ene vast IP heeft toegekend eindigend op…2.12 en dat mDNS Discovery hem vindt op …2.20 (?)

Een apparaat kan toch niet 2 IP adressen hebben? Of wellicht is dat wel mogelijk als het een IP vs TCP adres is?

Ik zal alles gaan herstarten (ook modem)

Nee idd, dussssss je router is de weg kwijt.

Na herstart modem heb ik weer contact!

ps, nu wordt met mDNS discovery ook de p1meter gevonden op hetzelfde IP als ik in het modem had vastgelegd (eneregy socket is kennelijk een ander apparaat en wordt ook nog steeds gevonden)

Nu lijken mijn flows die van de P1 gebruik maken niet meer te werken, na nog een herstart van de homey gaat dat weer goed!

Historische data zal wel verdwenen zijn neem ik aan (aangezien ik de P1 had verwijderd)?

Nogmaals dank voor je snelle hulp!

Ja omdat je P1 hebt verwijderd ben je dat kwijt. Homey backup terugzetten van voor je verwijder actie en je bent weer ok.

Heb het wat te snel verwijdert, maar gelukkig weer contact

P1 zit in mijn belangrijkste flows (ook voor load balancing met auto opladen)

Is er een eenvoudige manier om een push bericht of email te ontvangen wanneer homey de P1 niet meer ziet?

Cheers!

Nee helaas, lang geleden was er wel een kaartje in homey system die bij geen reactie device een actie kon doen maar die is verwijderd uit het homey firmware.

Je kunt met de Net Scan app bepaalde IP adressen monitoren, zoals die van HW

Dank voor je reactie, had die app al eens voorbij zien komen inderdaad

Is al lang niet geüpdatet, maar werkt dus nog steeds goed?

Zat ook te denken aan het vergelijken van de totaalstroom met een eerder doorgekregen waarde, indien geen wijziging duidt dat wellicht op geen connectie meer

Ervan uitgaande dat de laatst gemelde waarde blijft staan wanneer het contact verbroken is, is dat zo?

Cheers

1 Like

Ja hoor perfect. Als een app langere tijd niet geüpdatet is, betekent niet dat het dan minder goed zou gaan werken, toch?
Er zitten, voorzover ik merk, geen bugs in.

Trek de P1 dongle uit de P1 poort, et voilà :grimacing:
Maar meestal verdwijnen waardes dan, of worden op 0 gezet.

Hoi Jeroen,

Ik blijf het wel volgen….alles werkte perfect tot na de update ….wifi en app staan goed.

Met groeten
Michiel

Dank voor de tip, ga het uitproberen