Homewizard P1 dongle

Yes correct. I will try to update the step by step during pairing. Those pages in the app are empty. But now little by little I have to be very explicitly on how and what.

1 Like

Komop nou, wel in het nederlands blijven he!

:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile: ik las de Engelstalige info en plop ga ik in t Engels schrijven. Eerst maar eens een bakkie koffie denk ik.

1 Like

Installeren ging hier goed (tijd geleden), dus ergens onderweg in de aanwijzingen stond het dan goed aangegeven :grin:

Voor de dongle staat de Locale API standaard aan. Dit geldt niet voor de nieuwe energy sockets.

Ah okee. Maar bij de dongle van LelyBob stond het blijkbaar uit (of onderweg uitgezet in een poging om t werkend te krijgen :upside_down_face:).

Ik denk inderdaad het laatste Peter. Heb nog één vraagje, ik zie in jouw screendumpje stroomexport normaal en dal. Dit zie ik ook op mijn mobiel maar niet in Homey. Ben ik daar ook weer vergeten iets aan te klikken?

Ik had het zelfde probleem. Maar het opnieuw opstarten van de Homey maakte de apparaten weer zichtbaar. Tegelijk wordt ook m’n slimme meter namelijk zichtbaar (Landis Gyr).
Lijkt er op dat de oude informatie ergens nog bewaard blijft na verwijderen van de Dongle.

Sorry sorry… :slight_smile: Ik schrijf/reageer blijkbaar alleen maar in het engelse deel van het forum. :wink:

1 Like

Bij mij is het zo dat indien mijn homewizard apparaten niet meer zichtbaar zijn, dus verwijderd werden, ik de homewizard app moet herstarten alvorens deze terug zichtbaar worden om terug te kunnen toevoegen. Zou mooi zijn moest dit opgelost kunnen worden. Ik ben in het bezit van een 3phase meter en een plug.

Bij mij verdwijnen de HW apparaten niet.
Heb je het IP adres van de HW wel gereserveerd (“vastgezet”) in je router dhcp settings?
Het klinkt namelijk alsof het IP adres van je HW wel eens veranderd; dan verdwijnen je apparaten omdat Homey geen verbinding meer kan maken.

Klopt peter, ip adres binding staat aan voor de homewizard apparaten. Probleem diet zich alleen voor tijdens de installatie.

Just got struggeling a bit to.
The steps i took:

  • Put your Phone in the same WIFI network as you Homey
  • Install the Homewizard Energy App (not the default Homewizard app)
  • Press the button on the homewizard P1 until it blinks blue
  • Folow the setup instructions in the app so the P1 works with the energy app
  • Open the configuration page in your router, find the device with the name espressif (at least that was the name in my case). Go to settings, and configure that it gets the same IP-address.
  • Now you can add the divice in the device in the Homey. > Add device > Homewizard > P1. In my case it found it.

And install this app: myenergi App voor Homey | Homey from Andre Biset

Hi @Ronald_Otto

Why did you install “extra” this app what are the extra’s with this app?

kind regards, Andre

The extra app is an example for switching on and of charging when a certain amount of power is delivered. You do not need it for the P1 dongle.

Beste Jeroen, ik heb een P1 meter aangesloten op mijn digitale meter en die werkt prima in de Home Wizard app, maar als ik de P1 dongle vanuit Homey toevoeg en wil installeren vindt hij die niet. Ik heb enkele screenshots toegevoegd: wat zou ik fout doen?

Heb je eventueel ook in het engelstalige gedeelte gekeken?
https://community.homey.app/t/app-pro-homewizard/19267
Daar is het wat drukker met gebruikers.

Zitten de Homey en de P1 in hetzeflde wifi netwerk?

Verder hier meer tips in NL:

En het engelse deel heeft nog meer info:

Er lijkt in de mDNS discovery implementatie van Athom iets raars te zitten, soms moet de app (of Homey) herstart worden om het weer werkend te krijgen. Dus @Guy_Adriaens, probeer dat ook eens als je dat nog niet hebt gedaan (maar het blijft wel een vereiste dat Homey en de P1 in hetzelfde netwerk zitten).

volstaat het dan om de P1 te verwijderen en opnieuw in de app toe te voegen? wordt de update dan automatisch uitgevoerd als ik het terug aan de wifi koppel?