Hey allen,
Ik heb de Homewizard batterijen net binnen. Ik dacht dat je deze aan een P1 meter moest koppelen, maar ik krijg het gevoel dat het alleen de Homewizard P1 meter moet zijn.
Ik heb de Homey Pro en een Homey Energy dongle. De batterijen heb ik weten te koppelen aan Homey, en kan e.e.a. aan info zien, maar blijven verder inactief.
In de Homewizard app wordt aangegeven dat de controller niet is verbonden en daarom zijn de batterijen inactief. Die controller is dan de P1 dongle van Homewizard, maar het lijkt me onhandig en onnodig twee P1 dongles te hebben.
Ik heb nog geen enkele mogelijkheid gevonden de batterijen aan de Homey P1 dongle te koppelen.
Is er iemand die dit herkent en een oplossing heeft?
Ik heb het internet afgezocht, maar geen resultaat. Ik heb de klantenservice van Homewizard gevraagd maar die hebben nog niet geantwoord.
Klopt werkt alleen met de Homewizard P1 dongle en niet met die van Homey.
En je moet de APIv2 P1 gebruiken omdat deze de aansturing modus ondersteuning heeft:
Dankjewel voor de hulp. Heb m inmiddels besteld en zal m zoals je aangeeft installeren.
Na toevoegen van de P1apiv2 kan je flow actie kaartje maken met veranderen batterij modus:
Zero is standaard (Null op de meter)
Volledig opladen (Ongeacht of er wel of geen overschot zonnepanelen is)
Stand-By (Rust, geen opladen of ontladen)
Hey, dus de homewizard batterij werkt niet met homey p1 meter?
Hey jeroen,
Maar kan je bv een homey p1 hebben en een homewizard batterij en dan via flows zaken aansturen eens de batterij volgeladen is? Of werkt dit niet zo?
Sorry ben vrij nieuw in dit wereldtje
Nee, aansturing HW plugin batterij verloopt via HW P1. Staat ook op hun website als je de PIB koopt.
En met de p1 meter api v2 of dit van homewizard zelf?
Maar dus als je de homewizard batterij hebt is het sowieso beter een p1 van homewizard te hebben?maar deze kan je nog steeds koppelen aan homey voor zaken uit te lezen right?
Je moet de P1 meter van homewizard hebben anders werkt het niet. In homey voeg je hem toe als apiv2 zodat je de batterij kan sturen naar eigen wens/inzicht.
Okay en als je de homewizard p1 hebt en koppelt via api v2 dan kan je flows maken met btrekking tot de batterij?
Okay got it, bedankt jeroen!
@Jeroen_Tebbens Leuke case… denk ik. Ik heb Homey [1] en Homey [2] via HomeyLink aan elkaar verbonden. Homey [1] staat in de meterkast, Homey [2] in de uitbouw/technische ruimte.
Ik wil de P1 meter én batterij installeren op Homey [1]. Dan krijg ik onderstaande melding bij het koppelen. Wat ik ook probeer (opnieuw opstarten, apps verwijderen en opnieuw installeren, stroom eraf etc etc).
Geen apparaten gevonden. Controleer:• Lokale API is ingeschakeld in HomeWizard app• Apparaat en Homey zijn op hetzelfde netwerk• mDNS/Bonjour is ingeschakeld op je router• Geen VLAN-isolatie tussen netwerken
Maar… als ik de P1 meter en/of de batterij wil installeren op Homey [2] dan krijg ik de melding niet en gaat het koppelen moeiteloos. Maar dat is eigenlijk niet wat ik wil… ik wil alle devices op Homey [1] installeren.
Heb je een idee waar deze melding door getriggerd kan worden? Of is dit een Homey issue en heeft het niks met de Homewizard app te maken?
Dan zit je Homey 1 blijkbaar niet in het zelfde netwerk als je P1/Batterij en kan deze niet via mDNS vinden.
Dank voor je snelle antwoord. Ik heb hier maar 1 netwerk… Homey 1 is via ethernet aangesloten, Homey 2 via WIFI. Allemaal via Deco M5 Mesh. De P1 meter en Batterij ook via WIFI… zou dat het echt zijn? Maar dat zou toch niet uit hoeven maken?
Wifi / AP Client isolatie uit?
Geen Guest wifi?
Verder kan ik je infra koppel-zaken niet zo maar uit je verhaal kan vertalen naar wat je wenst. Deco is leuk voor mesh wifi maar ik merk met mDNS/bonjour een ramp. Weinig knoppen om aan te draaien wat dit soort constructies er niet leuker op maakt.
Krijg regelmatig ongevraagd diagnose rapportjes die schreeuwen “het werk niet” “kan P1 niet vinden” “stekkers doen het niet” en dan mag ik maar “raden” wat de oorzaak is.
Wederom dank naamgenoot! Ik snap je helemaal, had gehoopt dat je dit eerder had meegemaakt. Ik ga verder op onderzoek uit want je snapt dat ik het zeer slecht trek dat ik deze case niet op kan lossen. Thanx!
Helaas geen glazen bol hier. Je zegt dat je Homey 1 bekabeld is aangesloten, hoe dan?
Weet je zeker dat Homey dan ook verbonden en werkt via ethernet? Eerder gehad dat men “dacht” dat het ethernet was maar bleek vekeerd aangesloten (USB adapter) en Homey Pro 2023 was dus verbonden via wifi. In eerste post van beide topics (engels/nederlands) staan linkjes naar mDNS browser utils. Je kan die gebruiken om te zien of de Homewizard devices daadwerkelijk netjes zichzelf bekend maken. Dit zal via het wifi netwerk bij Homey 2 wel ok zijn. Maar omdat je zegt dat Homey 1 dat niet zo is zal je dus je aandacht daar moeten richten.
Verder zou ik ook even kijken naar je DNS instellingen. Heb je een interne DNS?
Gebruik je iets van pihole / Adguard om advertenties te blocken? Ook hier kan mDNS/bonjour protocol mis gaan.