Ik heb een HomeWizard Dongle (P1 meter) in huis en dat werkt geweldig. Kan er mee doen wat ik moet doen, meten is weten. Nu heb ik, omdat ik graag toch van alles wil testen, ook een Homey Energy Dongle gekocht en aangesloten.
Nu vroeg ik mij af wie dit ook heeft en gebruik je ze dan allebei of niet? Vanmorgen kreeg ik namelijk dubbele getallen in beeld op mijn Homey app en dat was maandag nog niet. Vandaar dat ik me afvraag of ze wel samen aangesloten kunnen zijn. Omdat ik me afvraag of dit wel samen kan heb ik nu bij geavanceerde instellingen (bij HomeWizard P1 meter) de “Uitsluiten van Energy” op JA gezet (dus UIT) en ook bij “Meet de totale energieverbruik van het huis” op NEE (dus ook UIT).
Onder de Energy knop zie je dan ook de HomeWizard niet meer, alleen de Homey Energy Dongle. Hoe heb jij het aangesloten?
Oh ja, als er iemand van Homey mee leest en hier verstand van heeft ook mee denken/praten hierover. Bedankt!
Je moet 1 van de twee dongels leidend maken.
Ga hier voor naar de dongel die niet leidend word,
ga naar instellingen
Ga naar Geavanceerd
En maak “neem mee in totall” nee
En ze tellen niet meer dubbel
Je kunt nu wel gebruik maken van alle waardes ect tbv flows ect van beide maar alleen die dongel die leidend is telt mee als hoofd verbruik.
Nog even een vraag ik heb op mijn homewizard de watermeter en 3 accu’s worden die dan ook meegenomen naar de Homey dongel en zie ik die dan ook terug op mijn energie pagina
Waarom zou je twee p1 dongles gebruiken als ze de zelfde bron hebben? Ik heb al een Home Wizard p1 en dat werkt prima. Ik ga dus geen Homey dongle er naast prikken.
Enige rede om het wel te doen is als je vier Home Wizard batterijen hebt. De processor van de p1 meter heeft het dan best wel druk. (kan maximaal 5 verbindingen aan gaf Home Wizard aan op Tweakers) Dan de Home Wizard p1 verwijderen uit Homey, en dus alleen de Homey dongle gebruiken in Homey. Bij drie batterijen of minder is er niks aan de hand.
Nee, je moet je homewizard info apart zien van je Homey P1 dongel, die gaan niet mixen.
Je haalt met aparte device’s binnen (apparaten)
Je meld dat je een aantal tussen meters hebt + water meter maar je meld dat je ook de HW P1 hebt.
Hoi bedankt voor de reactie het gaat mij er vooral om dat homewizard niet goed werkt met Homey volgens de gegevens zou dit wel moeten kunnen .
Mijn probleem is dat als er stroom geëxporteerd wordt en geïmporteerd en dit is beneden de 500 watt dan krijg ik in de nieuwe Homey app à lles blanco
Ook moet ik dan de Homey app in zijn geheel afsluiten om uit de energie app te komen .
Nu had ik gehoopt dat als ik er een Homey singel tussen zet en ik maak deze leidend dat het probleem misschien is opgelost.
Maar uit de reacties blijkt wel dat de Homey dongel dan alleen stroom import en export gas en de zonnepanelen van solaredge weer geeft en niet mijn accu,s en watermeter die dan via homewizard worden aangestuurd
Heb ik dat goed begrepen?
Ik ben tot de ontdekking gekomen dat als ik 1 accu uitsluit voor energie dat dan de app goed werkt .
Zou het kunnen dat de homewizzard het dan niet aan kan om gegevens naar de energie app te sturen.
Als ik hier een Homeydonfel tussen zet en de accu’s appart op homewizzard zet zou het dan wel goed werken