Sinds zondag heb ik een probleem met mijn gas aansluiting. Op de app krijg ik opeens de melding Geen gegevens beschikbaar (controleer of je energiemeter goed is aangesloten).
Ik heb twee P1 meters: HomeWizard en Energie Dongle Homey.
Mijn HomeWizard staat uit:
Meet de totale energieverbruik van het huis JA
Uitsluiten van Energy JA
Energie Dongle Homey zegt:
Meet de totale energieverbruik van het huis JA
Uitsluiten van Energy NEE
Ik gebruik dus de metingen van de Dongle van Homey. Het vreemde is dat ze allebei wel een totaal laten zien van 1692.09 m3 (homey alleen 21 dagen geleden en HomeWizard 3 dagen geleden). Ons laatste gas verbruik is 37 dagen geleden.
Oh ja, kijk ik in de Homey app op mijn computer (iMac die ook apps kan installeren), dan zie ik geen foutmelding staan maar wel 0 m3 gebruik. Dus je zou denken, er is iets mis met de app voor op de telefoon.
Wie o wie kan mij helpen en waar moet ik zijn als het ligt aan Homey?
Vreemd toch, wat moet ik nu doen om dit weer in orde te krijgen. Overigens is dit zondag gebeurd. Ik heb Homey versie 12.4.4-rc.6. Ik weet niet of er daar iets aan ligt en of ik gewoon weer terug moet gaan naar de normale versie zodat ik test versies meer heb? Wat is het beste om te doen, en hoe kom ik dan terug, als het moet naar de normale versie?
Ik heb de data bekeken en wat die aangeeft aan data, 1692.087 m3 klopt helemaal met die van de gasmeter. Kan het niet zijn omdat ik al 37 dagen geen gas meer heb gebruikt? Overigens, informatie geeft ook nog aan: “timestamp”:250506100500
Dat is dus ook vrij recent
Blijft toch gek dat op de app (iPhone) ik geen data zie en de Homey app op mijn iMac zegt 0 (tenminste, er staat geen streepje of zo, er staat niets).
Ook hier klopt de meter informatie. Alleen het plaatje bij Energy geeft deze vreemde informatie. Overigens, als ik de Dongle van Homey gebruik met informatie, dan krijg ik dit zelfde scherm te zien. Of ik nu HomeWizard Dongle of Homey Dongle gebruik, dit zelfde krijg ik in de Energy pagina te zien.
Oh je bedoeld gas info in de energie tab van Homey?
Ik zie dat de P1 gewoon je meter stand heeft toch?
Ik heb geen invloed op de Energy tab van Homey dat is Athom Support.
De laatste screenshot is de Energy tab en duidt op geen gas verbruik vandaag.
Maar je screenshot van de P1 dongle zelf zegt Gasmeter is 1692.087 en dat klopt met de info uit je gas meter.
Ja, de informatie vanuit de Dongle’s kloppen perfect. Alleen niet de informatie in het Energy tabblad, die is niet in orde. Ik wist ook niet of het aan de Dongle lag maar dat is dus niet het geval. Ook met dank aan jou onderzoek.
Ik heb inmiddels een bericht aan Athom toegezonden en zien of ze mij kunnen helpen. Bedankt voor je tijd in ieder geval.
Opnemen in totaal verbruik huis, die staan bij mij bij allebei de Dongle’s aan. Daar kan het, bij mij in ieder geval, niet aan liggen. Zelf had ik ook niets aangepast en was het zaterdag nog goed en zondag opeens niet meer.
Super bedankt dat je mee wilt denken, in mijn geval “denk ik” dat dit niet het probleem is.
Het is inmiddels opgelost. Ik ben uit de test versie gestapt en plots werkt het weer. Had ook al problemen met Homey Pro, elke dag ging die opeens uit. Nu helemaal uit test versie gestapt en alles werkt weer normaal (tot nu toe). Dus opgelost, denk ik.