Homewizard p1 geen gasstanden meer sinds 2 dagen

Sinds 13 Januari 0:00 uur geen uitlezing van gas meer. Via de Homewizard app op de telefoon nog steeds wel.

Is er iets veranderd in de App?

ik kom er net achter dat bij mij het gasmeter ook niet doorkomt. Hij doet het nog wel bij Toon P1 meter. Raar?

Vreemd…
Hier lijkt de gas stand dan wel weer te worden bijgehouden, maar de stand van totaal verbruik T2 niet.

Zie nu ook allerlei andere eenheden (die ik eerst niet had) waar geen waarden bij staan.

[edit] I sent you a diagnostic report: df26b05c-c00e-4e8f-bfae-46912cc88d99

Er was toch door @Jeroen_Tebbens een update van de Homewizard app gemaakt omdat sommige data niet meer goed doorkwam na een firmware update van de P1 meter?

Perhaps we better discuss this in the HomeWizard app thread:

1 Like

Die update staat al bij Athom in de review queue sinds donderdag.

Code voor het gas gedeelte niet aangeraakt, denk dat na de Firmware update in de dongle iets is gebeurd (WiFi ip?).

Hier FW 3.02.
Geen problemen

Homewizard is bezig met uitrol FW 4.x dus denk dat er wat problemen ontstaan na update/upgrade dat wellicht P1 dongles opeens een ander ip adres krijgen of wellicht vinkje “lokale api” uit gaat.
Maar goed, ik kan helaas niet bij iedereen thuis in de wifi duiken om maar te begrijpen dat “iets” niet werkt.

Ik zal het in de gaten houden als 4.x verder wordt uitgerold.

ip probleem kan ik niet testen want hij heeft bij mij een fixed ip. Of de firmware moet iets doen met het mac adres maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk

Hi @Jeroen_Tebbens,

Ik begrijp je standpunt, maar mijn P1 zit nog op FW v3.02, heeft geen ander IP gekregen en lokale API staat nog steeds aan.
In mijn geval (zie boven) komen er nog wel gegevens binnen, T2 nu ook weer. Mogelijk was dat een tijdelijke hickup…
Ik zie alleen nog wel heel veel meer eenheden staan die ik eerst niet had en ook op - staan…

3.x moet ook gewoon werken met mijn laatste 3.1.1 Homewizard-Homey app

Die nieuwe velden krijg je met FW 4.1 en daar is Homewizard nu bezig met de uitrol daarvan.

Ah, duidelijk. Die had ik even gemist, sorry.
Dank je wel!

@Jeroen_Tebbens. Via de app van Homewizard(Telefoon) kan ik het gasverbruik wel uitlezen, maar in Homey ineens niet meer(Elektra wel). Heeft dan toch niets met ip-adres te maken? Gr Richard

Stuur ff een diagnose rapport wellicht zie ik foutmeldingen

He Jeroen. Hoe doe ik dat ?
Kan alleen via mijn telefoon diagnose rapport maken.

Gr Richard

Hebbus, geen foutmelding.

Kan je ook de info delen van dit?

http://192.168.178.97/api/v1

Deze link wekt niet. Wel de http://192.168.178.97/api/v1/data

Hoe kan ik die sturen via DM ofzo?

Ja graag.