API toegang Homewizard plugin batterij

Ik doe dit in het Nederlands omdat de plugin batterij van Homewizard het meest in Nederland beschikbaar is.

Ik ben een leek in automatisering en beginneling met Homey Pro.

Maar ik zou graag willen weten hoe ik flows kan inrichten zodat ik de batterij zelf kan schakelen en het laten doen wat ik wil en wanneer. Dit blijkt alleen via API te kunnen en daar houdt het bij mij op met de kennis. Kan mij iemand uitleggen in simpele omschrijving of een link geven waar ik dat zelf stap voor stap kqn nalezen?

Daar is een Nederlandse categorie voor op het forum

If you could please keep the conversation in English as much as possible, then more people will be able to participate and help you. Please translate your post into English, otherwise it will be deleted in three days to keep the thread in just one language as stated in the forum rules Welcome to the forum!

Please do also check out the categories in other languages:

Dansk (Danish)
Deutsch (German)
Español (Spanish)
Français (French)
Italiano (Italian)
Nederlands (Dutch)
Norsk (Norwegian)
Polskie (Polish)
Suomeksi (Finnish)
Svenska (Swedish)

If you need help, because depending on the trust level of your account, you may have limited permissions, please PM me or another moderator or reply to this post.

Daarom verplaatst

API toegang wordt middels de Homewizard app gedaan.
Maar,
Dan dien je de firmware van de P1 dongle te controleren cq. upgraden. Deze v6.x firmware is beschikbaar nadat je een batterij hebt gekoppeld:

Daarna dien je de P1 dongle van Homey verwijderen en opnieuw toe te voegen, maar nu als “P1 meter v2” type apparaat;
daarna voeg je de “Plugin Batterij” toe:

→ Je raakt vlgs mij dan wel de Insights data van de P1 dongle kwijt;
maar deze kun je met diverse apps exporteren voordat je de dongle verwijderd. Zoek in de app store op “insights” en of “export”

Als het goed is heb je nu ook batterij flowkaarten (en tags) voor de batterij: