API toegang Homewizard plugin batterij

Ik doe dit in het Nederlands omdat de plugin batterij van Homewizard het meest in Nederland beschikbaar is.

Ik ben een leek in automatisering en beginneling met Homey Pro.

Maar ik zou graag willen weten hoe ik flows kan inrichten zodat ik de batterij zelf kan schakelen en het laten doen wat ik wil en wanneer. Dit blijkt alleen via API te kunnen en daar houdt het bij mij op met de kennis. Kan mij iemand uitleggen in simpele omschrijving of een link geven waar ik dat zelf stap voor stap kqn nalezen?

Daar is een Nederlandse categorie voor op het forum

If you could please keep the conversation in English as much as possible, then more people will be able to participate and help you. Please translate your post into English, otherwise it will be deleted in three days to keep the thread in just one language as stated in the forum rules Welcome to the forum!

Please do also check out the categories in other languages:

Dansk (Danish)
Deutsch (German)
Español (Spanish)
Français (French)
Italiano (Italian)
Nederlands (Dutch)
Norsk (Norwegian)
Polskie (Polish)
Suomeksi (Finnish)
Svenska (Swedish)

If you need help, because depending on the trust level of your account, you may have limited permissions, please PM me or another moderator or reply to this post.

Daarom verplaatst

API toegang wordt middels de Homewizard app gedaan.
Maar,
Dan dien je de firmware van de P1 dongle te controleren cq. upgraden. Deze v6.x firmware is beschikbaar nadat je een batterij hebt gekoppeld:

Daarna dien je de P1 dongle van Homey verwijderen en opnieuw toe te voegen, maar nu als “P1 meter v2” type apparaat;
daarna voeg je de “Plugin Batterij” toe:

→ Je raakt vlgs mij dan wel de Insights data van de P1 dongle kwijt;
maar deze kun je met diverse apps exporteren voordat je de dongle verwijderd. Zoek in de app store op “insights” en of “export”

Als het goed is heb je nu ook batterij flowkaarten (en tags) voor de batterij:

Tip: voor de meeste apps is een linkje naar een (Engelstalig) topic te vinden op de app pagina in de homey.app store.
Sommige ontwikkelaars hebben ook een Nederlandstalig topic, zoals Homewizard

Flow om de Homewizard batterij via de API aan te sturen? Zie onderstaand mijn flow. Zit onder tussen een paar revisies in. Zie onderaan het topic voor meest recente versie. Als je het na bouwt uiteraard één en ander aanpassen naar jou situatie. (Kijken wat het doet, en naar links of rechts bijstellen)

Dat zit er interessant uit. Maar voor mij als leek is het meeste nog onduidelijk. Ik ben rookie in het flows maken en API is voor mij nog “abracadabra,”. Maar ik vind het zeer interessant.

Homewizard is bezig om vóór het eind van het jaar mogelijk te maken om tijdvakken toe te voegen aan de plugin (heb ik ergens gelzen). Maar of het dat doet wat je hier uitlegt?

Zou je mij in een duidelijke uitleg kunnen aangeven hoe je de plugin via API kunt aansturen, Dus ook hoe toegang te verkerijgen via API?

Niks geen abracadabra nodig. Als je de Homewizard app op je Homey hebt draaien heb je alles wat je nodig hebt. Alleen nog even de p1 meter v2 toevoegen onder apparaten. Vervolgens vind je bij de P1 meter de kaartjes om de batterij in een bepaalde mode te zetten.

1 Like