Homecube rolgordijn schakelaar

Hallo,

Heb problemen met deze dingen toe te voegen.
IK probeer dit via de Tuya app. Dit werkte altijd goed toen ik de Homey nog niet had.
Maar ik wil nu gaarne alles op de Homey hebben, maar krijg het niet voor elkaar.

Groetjes en hopelijk hulp.

Bij Homey werkt het (vrijwel altijd) zo dat een apparaat expliciet ondersteund moet worden, en het klinkt alsof dat in jouw geval niet zo is.

De Tuya app voor Homey is niet vergelijkbaar met de Tuya app voor iOS/Android.

1 Like

Oke,
Het zal wel niet zo zijn dat de App los, niet zo werkt als de App van Homey (Tuya)
Heb deze schakelaars https://www.amazon.nl/gp/product/B07W917XQM/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o03_s00?ie=UTF8&th=1

Maar wat zou ik dan moeten kiezen??

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Kijk hier eens wat er aan Tuya apparatuur ondersteunt wordt:

En dan is er ook nog de versie:

Zoals al gezegd, je moet op de Homey app store op zoek naar een app die jouw apparaat ondersteunt. Als je zoā€™n app niet kunt vinden, wordt je apparaat niet ondersteund door Homey.

Nou lekker dan!

Ik ging er van uit dat Homey alles zou verbinden.
Tenminste alles wat andere ook verbinden, want zoals ik zei deed (en doet) de App Tuya op de telefoon het wel.
Je zou dan zeggen dat dit Homey ook zou moeten kunnen, maar dit is niet zo?

Ja, dat is inderdaad een marketingkreet die Athom gebruikt voor Homey. Helaas is dat simpelweg niet waar.

Dat is helaas een beetje simpel gedacht. Dat je op je telefoon een app hebt om te kunnen internetbankieren betekent niet dat Homey dat ook kan, bijvoorbeeld.

Dat is inderdaad niet zo. Ongeacht welke apparaten je nu via je telefoon kunt aansturen, voor Homey om hetzelfde te kunnen moet er een Homey app zijn die dat apparaat kan aansturen. Is die app er niet, dan kan Homey er niks mee.

1 Like

Dan moet het werken met de Tuya Cloud app op Homey, als je hem als type ā€˜gordijnā€™ toevoegd.

Zelfs als jouw apparaat niet ondersteund wordt, kun je hem alsnog bedienen via de zg. ā€œtap-to-runā€ scenes in de phone app.

1 Like

Ja, ik krijg ook een seintje over de voetbaluitslagen en de Formule 1 b.v.
Dit hoeft Homey ook niet voor mij te doen. En zo zijn er nog wel veel meer dingen te doen op de telefoon die Homey niet hoeft te doen.

Maar ik dacht dat de Rolgordijnen die ik nu met de Tuya bedien, nu met de Homey te kunnen doen. Lijkt me niet zoā€™n verkeerde gedachte, en al helemaal als Homey zelf zegt dat alles is te verbinden (Zigbee, Z-Wave, Wifi en klik aan klik uit enz.)

Maar ik hoop dat er dan nog ideeƫn zijn bij mensen op deze forum die een oplossing is voor mijn probleem.

? boven jouw post hierboven staat de oplossingā€¦