Welke Tuya gateway/hub werkt met Homey?

Ik heb aan het kijken of ik wellicht een goedkoper Tuya gateway/hub kan aanschaffen en deze hub dan koppelen aan Homey.

Het gaat vooral om de Tuya zigbee apparaten, er zijn soms best geinige apparaten te koop welke compatibel zijn met tuya echter niet met Homey.
Maar om ze te kunnen gebruiken moet je ze eerst koppelen aan je Tuya account, dus aan een Tuya hub/gateway.

Kun je elke willekeurige Tuya hub/gateway kopen en dan hier je Tuya apparaten aan koppelen en ze dan zo gebruiken in Homey via de Tuya cloud? (of zie ik dat verkeerd hoe dat werkt)

Als het goed is komen alle lampen, tussenstekkers en gordijnen (of apparaten die zich voordoen als) in de Tuya Cloud app tevoorschijn als je de Tuya hub aan internet hangt, en de zigbee apparaten er mee koppelt.
(Je hoeft de hub zelf niet met Homey te koppelen).

Handleiding om veel andere typen, dan de genoemde, apparaten aan te kunnen sturen:

ik weet niet goed waar die vraag testellen, ik heb een aubess smart knob gekocht bij Ali, maar is zoiets rechtsreeks te koppelen aan homey, een gateway erbij voor een toestel zie ik wel niet zitten. Aubess Tuya Zigbee Draadloze Schakelaar Knop Controller Smart Knop Automatisering Scenario Smartlife App Afstandsbediening Schakelaars|Switches| - AliExpress
bedankt