Goedendag,
Ik installeer nu alleen Tuya apparaten (een paar andere merken maar) en dat gaat redelijk goed. Alleen de laatste lampen en schakelaars komen wel in de Tuya app, maar die komen niet door in de Homey app. En daar wil ik flows in maken. Ik maak gebruik van de Tuya Cloud app en refresh dit bij instellingen zoals in andere topics aangegeven. Het lijstje wordt alleen niet bijgewerkt in de Tuya cloud app. In de webbased auth omgeving van Tuya verschijnen ze wel.
Hoi Bas, en welkom.
Je dient alle (gewenste) Tuya apparaten nog te installeren op Homey. Ze verschijnen niet vanzelf.
Apparaten welke niet op deze manier zijn toe te voegen, kun je meestal toch bedienen middels de tap-to-run scenes of de RAW Commands workaround.
Apparaten uitlezen kan enkel middels RAW Commands.
Howto’s zijn te vinden in de 1e post van het Tuya Cloud app topic.
Oke dank je. Dat is niet zo makkelijk. Ik moet echt graag programmeren om het voor elkaar te krijgen. Per apparaat installeren lukt niet helaas. De app herkent het apparaat niet als ik het via de Tuya Cloud app probeer te installeren. En dus ook niet via de api en secret key etc.. Dit is lastiger dan gedacht allemaal.
Het is idd best ingewikkeld om op te zetten. Er is ook een filmpje te vinden in de 1e post van dat topic, het kunnen zíen van alle stappen is vaak erg handig.
Als een apparaat dan nóg niet wordt herkend tijdens het toevoegen, dan is er geen rechtstreekse ondersteuning; dan zijn genoemde workarounds te gebruiken:
Oke Peter. Je bedoelt dit topic? [App][Pro] Tuya Cloud. Ik zie de video alleen niet? Ik kijk er vast overheen
alstu
Dank u. Sorry misschien ben ik niet zo scherp. Deze video gaat over integratie met home assistent, niet over die met Homey. Al die gegevens uit de Auth omgeving van Tuya en de koppeling met de Tuya Cloud app heb ik wel gedaan, alleen niet alle apparaten komen dan door naar Homey.
Alles is exact hetzelfde, enkel het stukje dat over HA gaat mag je overslaan.
Klopt, niet alles wordt rechtstreeks ondersteund door de app: