Tuya instellen

Beste mensen, ik heb een Eurom wifi kachel en heb hiervoor de Tuya app via de telefoon aangemaakt en kan deze netjes bedienen. Als ik via de webbrowser naar de pagina Tuya ga en dan wil inloggen krijg ik de melding dat get account niet bestaat en zodra ik zeg dat ik het wachtwoord vergeten ben krijg ik de melding dat er op het opgegeven mailadres geen account is terwijl in de mobiele app dit mailadres wel staat. Waar komt dit door en hoe kan ik nu de Tuya app(reeds gedownload op de Homey) instellen zodat ik de kachel via Homey kan bedienen.

Hallo Marco,

Als Engels lastig is voor je, hier een NL handleiding (let niet op de titel) om de Tuya Cloud app in te stellen op Homey:

1 Like

alles volgens handleiding gevolgd maar krijg in de app van homey de melding: Error: Code: 1004;msg: sign invalid

In post #1 van het Tuya Cloud topic kun je de foutmeldingen en bijbehorende oorzaken/oplossingen vinden.

Ik kan je al verklappen dat het ingevulde Access ID en/of Access Secret fouten bevat.

Ik heb nog een video, mss verduidelijkt dit nog e.e.a.
Gericht op Home Assistant, maar het enige verschil is het loginscherm van Homey en Home Assistant:

Goedemorgen,

In verband met verhuizing ben ik mijn nieuwe Homey 2023 opnieuw aan het instellen. Ik loopt alleen bij de koppeling van mijn apparaten in de Tuya Cloud en Homey tegen het probleem aan dat de apparaten niet te vinden zijn in Homey. De bekende melding " Configure the app first’ . Uiteraard heb ik het gehele forum doorgenomen en het stappenplan via " Zo doe je dat". gevolgd. Echter zonder resultaat. Nu zag ik overigens dat de ontwikkelaar op zijn website aangeeft gestopt te zijn met de ontwikkeling van deze app.
Mijn vraag is of er mensen zijn die de Tuya Cloud app momenteel nog zonder problemen gebruiken en hoe ze dat dan (qua instellingen ed doen) en/of is er inmiddels een alternatieve app beschikbaar?

Alvast dank voor alle hulp!

Groet
Johan

Hi Johan,

Met deze howto hebben diverse personen het uiteindelijk voor elkaar gekregen.
https://community.homey.app/t/melding-api-en-driver-is-decrepeted/76806/2

Ik begreep dat deze stap wel vergeten wordt: het verwijderen van al je Tuya cloud apparaten van Homey, en het weer opnieuw toevoegen ervan, zodat ze met de nieuwe driver gaan werken.

Er is geen alternatieve app, behalve Tuya local. Daarvan moet je ook maar snappen hoe je het aan de praat krijgt (is mij niet gelukt :upside_down_face:).

Hi Peter,

Dank voor je antwoord.

In verband met mijn overstap naar Home Pro 2023 stonden er al geen tuya aparaten meer in homey.

Echter dien ik dan ook alle apparaten uit de tuya cloud zelf te verwijderen en weer opnieuw toe te voegen?

Groet

Johan

Nee, het gaat enkel om Tuya apparaten die op je Homey waren geïnstalleerd.

Maar volg het linkje hierboven even als je wil, er staat nl. ook een Youtube filmpje waarin alle stappen zichtbaar in beeld worden gebracht.

Hi Peter,

Ik heb echt alle stappen doorlopen, maar zonder succes… Wat mis ik

  1. Heb een Tuya Ui account gemaakt
  2. Heb een Cloud project gemaakt
  3. Heb mijn tuya account hieraan gelinkt (zie in mijn ui account ook al mijn Tuya devices (40 stuks) staan.
  4. Heb de gevraagde api gegevens ingevoerd in de Tuya Cloud app in Homey en deze zoals aangegeven gerestrart hierna.

Als ik vervolgens een Tuya apparaat wil toevoegen dan geeft hij aan “Pleas configure the app”…

I’m lost…

Dit ook?
“Als het allemaal werkt, dien je bij “Kies gewenste API(s)” de keuze op “Gebruik alleen de officiële” zetten”