Tuya API

Ik krijg elke keer een melding dat ik de API van Tuya cloud moet aanpassen…

Ik heb gezocht op het forum maar krijg dan 864 berichten hierover waar ik geen kant meer op kan.
Is er iemand die me in begrijpelijke taal kan uitleggen wat ik moet doen?
Ik zou dit zeer op prijs stellen omdat ik veel apparaten via Tuya heb verbonden met Homey.

Alvast mijn dank!

Martine

1 Like

Het Tuya forum topic waar de link naar verwijst opzoeken en de 1e post lezen :upside_down_face: :wink:

Maar…
Die link in het tijdlijn bericht is niet klikbaar helaas → maar dezelfde link staat in de app settings pagina.
Of, onderaan de app pagina in de appstore. ‘Bezoek forum’ staat er dan.

Maar ff inhoudelijk:
Tuya gaat één dezer dagen de oude manier van koppelen met hun servers uitfaseren.
Dan werken je Tuya apparaten via Homey niet meer. Om dát te voorkomen,
zul je ze helaas dus opnieuw moeten toevoegen aan Homey (dan verbinden ze met de nieuwe Tuya koppeling / API).

De gebruikte flows moeten daarna gerepareerd worden.
Al kan dat kan ‘automatisch’:

(Onderaan dat topic staan nog scriptjes om een overzicht te kunnen uitdraaien van de huidige apparaat ID’s)

1 Like

Dank voor de snelle reactie. Ik ga ermee aan de gang, kom zo snel mogelijk hier terug met een hopelijk goede uitslag!

1 Like

Graag gedaan. Doe het vooral op je gemak, Martine :upside_down_face:

Nog een kleine vraag, ik heb de nieuwe app gedownload, daarmee kan ik van start? Ik zie er nog steeds maar eentje in Homey maar dat zal dan de nieuwe zijn of niet?

Je kunt gewoon de huidige versie (1.1.8 dacht ik) uit de app store gebruiken.
Zolang je maar niet je apparaten als ‘legacy’ apparaat toevoegt (dat staat er dan bij). Maar volgens mij komt dat ook niet meer voorbij met de laatste app versie.

Het official acces secret, waar vind ik dat?
(Sorry normaal ben ik niet zo dom, echter deze toestand vind ik lastig)

Martine

Hier een NL howto https://zodoejedatzelf.nl/ict/domotica/please-configure-the-app-first/

2 Likes

Heb de hele tutorial gevolgd, alles ingevuld, krijg echter code 1106 permission deny. Wat gaat er mis? Heb zowel Tuya als Smartlife geprobeerd maar werkt niet.

Heb je bij gebruikersnaam het email adres ingevuld (van je Tuya/Smartlife mobiele app account)?
Zo ja, dan komt je wachtwoord niet overeen. Bij meerdere personen was het wijzigen van dat wachtwoord de oplossing

1 Like

Ik denk dat het nu gelukt is. Had gisteren nog mijn wachtwoord veranderd maar nu nog een keer gedaan en toen ging het. Maar wat raar is, ik hoef mijn devices niet opnieuw aan de melden. Zou het wel oké zijn nu?

1 Like

Je ‘oude’ (legacy) devices blijven wel werken, totdat Tuya de ‘oude’ service stopzet. Het is handiger om dat niet af te wachten en je devices opnieuw te gaan koppelen.

Dan ga ik dat op mijn gemakje doen. Overigens, ik heb de instelling op legacy/official staan. Moet dat nog veranderen?
En dan wil ik je heel erg bedanken voor je hulp en vooral je geduld🤗

1 Like

Ja ik zou hem op official zetten, omdat legacy juist binnenkort stopt. Dan zie je ook gelijk welke flows nog op legacy staan.

1 Like

Doe ik, nu meteen!!! Dank voor de goede raad.

1 Like

Helemaal TOP, thanks.
Dit maakt het een stuk makkelijker, met een 30 minuten rustig kijken en proberen is het goed gelukt.

1 Like

Martine
Het is you gelukt met fie api voot tuya.
Kan jij stap boor stap mij helpen
Thnx hans

Wel in t Engels, maar mss helpen de plaatjes en wat deze persoon doet in t filmpje al

Help, ik had het voor elkaar met de tuya app maar toch besloten om het via de smart life app te gaan doen ivm action devices die wel in die app te vinden zijn (heb er maar 2 dus kan ze evt opnieuw toevoegen). Hele proces weer doorlopen en maar een nieuw project aangemaakt maar krijg nu een foutmelding op de QR code als ik een device toe wil voegen aan het project.


e

Hoe krijg ik dit opgelost?

De foutmelding zegt mij dat je het juiste datacenter nog moet kiezen. Dat is ‘Central Europe’ in NL.