Tuya API

Is dat in de app of in de cloud? In de cloud staat het goed mast ga nog even checken en de app staat op Nederland

In de cloud bij Project. Onderaan het schermpje waar ook je API key en secret in staan.
In de (tuya) app dien je je tijdzone in te stellen, Amsterdam
Ik weet niet hoe dat in SmartLife zit.

Ik denk dat ik het probleem ontdekt heb, ik gebruik niet de juiste app, heb de LSC smart connect app ipv Smart life app. Ziet er overigens hetzelfde uit

Met de bestaande apparaten is het goed gegaan, tot ik nu een nieuw apparaat wil toevoegen.
Hierbij krijg ik de melding:
Nieuwe apparaten gevonden
Selecteer de apparaten die je wilt toevoegen.

Please configer de app first.

Sluiten

Ik kom nu dus niet meer verder, hij laat de nieuwe lichtslang niet zien.
In de Tuya omgeving laat hij mij wel alle devices zien, incl. de lichtslang.
Wat doe ik fout??

Groet Pascal

Sorry Pascal, maar het forum valt bijna uit elkaar van deze foutmelding (en oplossingen):
https://community.homey.app/search?context=topic&context_id=68058&q=please%20configure%20the%20app%20first&skip_context=true

In het officiële app topic staat alles uitgelegd

Beste Peter,

ik had het zelfde probleem aantal maanden geleden dat ik geen apparaten meer kon toevoegen in tuya. Dit opgelost door een project aan te maken in tuya platform met de official api acces id en official api acces secret. Dit was toen allemaal gelukt het het werkte allemaal naar behoren. ik wilde weer wat toevoegen en kreeg weer de melding configureer eerst de app. Dit weer gedaan nieuw project aangemaakt codes opnieuw toevoegt. ik krijg nu de melding: Error: Error: Code: 1114; msg: your IP(… … … …) don’'t have acces to this api. Wat is hier het probleem en hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt alvast voor het reageren.

ik heb het gevonden. Ik heb het ip adress toevoegt in het tuya platforum en kreeg ook de code 1106. Dit had niet te maken met het veranderen van het wachtwoord maar met een spatie op het eind bij het invoeren van het email adres. wellicht dat sommige hier ook last van hebben gehad.

Hallo, bij mij is alles gelukt, alleen vraagt hij bij de instellingen van de tuba cloud app in homey alleen om de ‘official API Acces secret’ en niet om het ID. Daarnaast kan ik alleen op opslaan klikken wanneer ik ‘use Legacy only’ klik, wanneer ik op ‘use Legacy and official’ en dan op opslaan wil klikken krijg ik de melding ‘official app acces id, voor meer informatie: is verplicht’. Wie kan mij helpen? ik kan de app dus nog steeds niet gebruiken.


Je vergeet het veld API Access ID in te vullen!
Die staat boven het API secret veld.
Die link die in dat veld staat is puur ter info. Daaronder kun je dus je API ID invullen.

Daaarna kun je de ‘kies gewenste API’s’ op “gebruik officiële API” zetten.