Help, Tuya Cloud geeft foutmelding

Beste allemaal,

Ik heb echt wat hulp nodig.

Een half jaar geleden werkt mijn Homey Pro 2019 prima. Ik ben aan het stoeien gegaan om mijn Tuya producten met Homey te kunnen bedienen. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd. Tuya apparaten verwijderd in de Homey app.

Met hulp van het “zodoejedatzelf”-artikel was het uiteindelijk gelukt om een Tuya Cloud account te maken en een Tuya Cloud project.

Er ontstond echter een probleem toe ik opeens de melding kreeg: “you are still using the old deprecated api and driver…”.

In mijn “Internet Of Things platform van Tuya” zie ik al mijn Tuya apparaten keurig staan. Toch kan ik in de Homey App nog steeds mijn Tuya-apparaten niet toevoegen. Nu krijg ik weer een melding “Please configure The app first”. Wederom van alles opgezocht en geprobeerd. In de Homey-app bij de Tuya instellingen het dropdown menu “Both”, “Use legacy only” en “Use official only” geprobeerd.

Het probleem wat er dus nu is, dat ik geen Tuya apparaten kan toevoegen, want er verschijnt dan een venster “Nieuwe apparaten gevonden”, “selecteer de apparaten die je wilt toevoegen” en daaronder staat “Please configure The app first” en “Sluiten”.

Kortom, ik kom niet verder. Maar door al dat proberen heb ik inmiddels al 3 van die cloud projecten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om het nu eindelijk eens werkend te krijgen. Alvast bedankt.

Ik heb al veel gelezen en gezocht, maar mijn Engels is niet zo best,

Ik vergeet trouwens te melden dat het een half jaar geleden, dus via Tuya Cloud een paar weken prima heeft gewerkt, totdat die melding “you are still using the old deprecated api and driver…” kwam.

Hi Jacques,

Hallo Peter Kawa,
Dank voor je reactie. Helaas is het me nog niet gelukt.
De Tuya apparaten had ik al verwijderd, maar ik krijg nog niet de mogelijkheid om de apparaten opnieuw toe te voegen.

Intussen heb ik gemerkt dat bij Service API (auth.tuya.com), bij IoT Core, de uiterste gebruiksduur is verlopen. Kan dit mogelijk de problemen veroorzaken?

Hoi Jacques,

Klopt, deze dien je ieder half jaar te verlengen, kies dan steeds voor de trial versie. En berichten en voorstellen waarvoor je moet betalen kun je negeren.

Ik heb inmiddels bij Service API (auth.tuya.com), bij IoT Core, de gebruiksduur een half jaar verlengd. Dit duurde echter niet een paar uur, maar een paar dagen voordat dit zichtbaar werd in het account. Maar goed, dit is opgelost.

Ik heb de Tuya Cloud app in Homey verwijderd en opnieuw geïnstalleerd om de TUYA apparaten uiteindelijk in mijn Homey app toe te kunnen voegen. Ook dit is inmiddels gelukt. Al mijn Tuya apparaten zijn weer live.

Maar nu ontstaat er toch nog een dingetje…
Het was mij bekend dat de bestaande Flows (voor zover betrekking op Tuya apparaten) niet meer zouden werken. Ik zie natuurlijk al die flows wel staan.
Nu heb ik geprobeerd om nieuwe flows te maken, maar hierop reageren de Tuya apparaten niet. Wat kan hier de oorzaak zijn?

Na opnieuw opstarten van de Homey is het ook gelukt om de bestaande flows aan te passen met de ‘nieuwe’ Tuya apparaten. Kortom alles werkt weer naar behoren.
@Peter_Kawa hartelijk dank voor je ondersteuning.

Nu zit ik nog met één dingetje dat niet lukt.
Ik heb een LSC Smart Connect Sirene, werkt via de gewone Tuya app probleemloos, staat op het Tuya Cloud IoT platform keurig in mijn lijst met cloud apparaten met de status Online, maar in de Homey app krijg ik het apparaat via de Tuya Cloud app echt niet gevonden. Hoe zou dat kunnen?

1 Like

Top! De sirene is dan niet rechtstreeks ondersteund.
Tuya kun je uitlezen en ook besturen met korte berichtjes, en daarmee kun je eigenlijk alles besturen met Homey, of Homey aansturen:
Je kunt dan het volgende doen: