Problemen met Tuya Cloud App

Sinds gister problemen met de Tuya Cloud app. half jaar lang goed gewerkt. uit t niets zijn de aparaten niet meer te bedienen.
de volgende dingen heb ik geprobeerd:

  • app opnieuw opstarten
  • homey opnieuw opstarten
  • nieuw cloud project aangemaakt en alle stappen opnieuw gedaan

iemand met hetzelfde probleem en wellicht een oplossing?

Ik heb ook hetzelfde probleem. App & Homey ook opnieuw opgestart. Maar ook nog geen oplossing.

hier exact hetzelfde. Ben benieuwd naar de oplossing

Kijk even in het officiële topic van de tuya app, hier staan wat oplossingen van mensen die sinds een paar dagen dezelfde problemen hebben.

Hoogstwaarschijnlijk is jullie “iot core” supscription / trial-period (probeertijd) verlopen.
Je hoeft enkel een verlenging aan te vragen, na ongeveer een dag wordt de verlenging actief;
Dit dient ieder halfjaar te gebeuren, dus zet in je agenda.

Wil je hier vanaf, dan moet je gaan betalen voor gebruik van de API, maar dat zijn absurde bedragen die niemand hier er voor over heeft.

Ga naar iot.tuya.com
Zit je op je mobiel: stel je browser in op “deskop versie” of iets in die geest:

-Kies Cloud
-Kies Service API
-Kies iot Core → View Details

Hier zie je tot wanneer de supscription / trial-period loopt en of je kunt verlengen:

1 Like

Enorm bedankt was hier zelf nooit op gekomen is voor mij hoogstwaarschijnlijk de oplossing want is inderdaad verlopen

Ondertussen uitgeprobeerd en werkt weer zoals voorheen

1 Like

Graag gedaan. Een melding daarvan was wel leuk / handig geweest, maar is óf niet mogelijk, óf niet in de app geprogrammeerd.

Het staat wel duidelijk aangegeven in de “Tuya Integration FAQs” trouwens, maar wordt klaarblijkelijk niet goed gelezen / begrepen:

1 Like

Ik heb 22 feb de Tuya Cloud app v 1.1.23 Jurgen Heine geinstalleerd en in werking gekregen via config methode Tuya IOT Platform. Ingewikkeld maar het werkte.

Ik kreeg later meldingen in de timeline over dat de API verouderd zou zijn?

Het werkt ineens niet meer en krijg melding → Missing Capabililty LIstener: onoff.switch_1. Ook de andere twee devices werken niet meer.

App in Homey opnieuw opgestart div malen. Geldigheid van de trial period is 1 maand (erg kort) maar staat nu groen “in service”. De Smarthome app werkt feilloos, de schakelaars werken en verbinding is goed. Alleen via Homey niet meer.

Andere Tuya app krijg ik niet werkend.

Enig idee waarom het bij mij ineens niet meer werkt?

Hopelijk kom je hier verder mee.
Zet eerst deze instelling op “Gebruik officiële API”

en check of het landnummer en de juiste mobiele telefoon app is geselecteerd

.
En verder, lees ajb deze info en bekijk de video:

1 Like

Bedankt voor je reactie! Het was heel simpel, nu alleen de Official App aangevinkt en niet Legacy+Official. Misschien over het hoofd gezien vorige week, ik had een handleiding gevolgd en de rest ging prima en het werkte ook nog.

Dat was het blijkbaar, want nu werkt het weer. :+1: :+1: :pray: Vreemd det het een tijdje wel goed gewerkt heeft, misschien heeft Tuya wat aangepast op hun platform.

Benieuwd hoe lang die trial period geldig blijft na verlenging.

Graag gedaan.
De trial-period duurt normaal gesproken 6 maanden.
Ideetje: ik heb hiervoor een reminder in mijn agenda gezet, en verleng zo de trial-period op tijd, zodat ik niet opeens zonder verlichting zit.

Ook names mij bedankt!

Ik had alles drie keer opnieuw geïnstalleerd, nieuwe projecten aangemaakt etc etc … Steeds weer die melding 'Configure app first '… Bijna mijn homey uit het raam geknikkerd!

Toch maar weer gaan googelen naar oplossingen. En het was inderdaad het verlopen van de trial period!
:pray:

Super!

1 Like