Sinds kort problemen met Tuya Cloud

Beste Homey gebruikers,
Ik kan er verder niets over vinden in het forum dus gok dat ik blijkbaar de enige ben.
Sinds vorige week begon ik problemen te krijgen met apparaten van Tuya. Het heeft tot vorige week allemaal prima gewerkt, alles met de flows etc. Ik was helemaal happy.
Vorige week begon het met de beweging sensoren die op een of andere manier geen signaal door gaven en nu vanaf donderdag zijn alle apparaten niet meer via Homey te bedienen. Via de Tuya app werkt alles perfect.
In sommige ruimten heb ik via Homey een Aqara sensor gekoppeld met een lamp van Tuya, in de Homey app zie ik dat de lamp aan zou moeten staan, maar in werkelijkheid is er niets gebeurt.
Er is niets in mijn settings veranderd tussen het moment dat alles nog werkte en nu.
Als ik inlog op het Tuya IoT platform zie ik dat alles online is. Ik heb zowel de Homey als ook de app binnen Homey al een paar keer opnieuw opgestart maar niets helpt.
Waar of hoe kan ik het probleem vinden?
Alle hulp wordt gewaardeerd, alvast bedankt.
Linda

Lijkt er toch niet op: [App][Pro] Tuya Cloud - #2045 by Marcus_Bitterling

Verder is het zo dat gebruik van de TuYa API een beperkte levensduur heeft (van 6 maanden meen ik), daarna moet je de API service trial extenden. Zie eerste post van bovenstaande thread.

2 Likes

Hi Robert,
Het is me nooit opgevallen dat deze kon verlopen. Ik gok dat dit de oorzaak zal zijn van het niet meer werken van de apparaten. Ik ben net even gaan kijken maar kan er alleen niet achter gekomen hoe ik deze moet verlengen (extenden).
Groetjes,
Linda

Alles staat uitgelegd in de eerste post op het tuya forum topic die hierboven door robert is geplaatst.

1 Like

Bedankt Glenn en Robert,
Het is me gelukt om alles weer aan de praat te krijgen. Toch blijf ik het vreemd vinden dat ik niet eerder problemen gekregen heb want de datum waarop het project ooit aangemaakt heb was veel langer dan 6 maanden geleden. Maar goed, het belangrijkste is dat het weer werkt en voor de volgende keer weet ik waar ik het moet zoeken.
Vriendelijke groet en nogmaals dank voor de hulp.

Vannacht kwam ik thuis en de lampen gingen netjes automatisch aan. Na 10min wilde ik alle lampen uitzetten met de flow en niks werkte meer. Alle flows (alleen tuya) werken niet meer. Project is pas een maand oud. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen?

  • Gegevens zijn juist en worden herkent door Homey.
  • Herstart haalt niks uit
  • Opnieuw instellen van Homey naar eerder back-up werkt ook niet
  • Geen foutmelding bij uitvoeren aan/uit apparaat
  • Geen foutmelding bij flows die uitgevoerd worden
  • In Tuya app werkt alles naar behoren en zijn alle apparaten/lampen te bedienen
  • Andere apps functioneren wel naar behoren in Homey
  • Als je een apparaat of lamp verwijderd en weer wil toevoegen dan krijg je de melding β€˜Please configure the app first’.