Tuya en ik krijg het niet voor elkaar

Ik heb echt gezocht en geprobeerd maar het lukt me niet.
Ik heb tuya lampen die ik via flow in homey aanstuurde. In Homey ook aqara beweginsmelders. Maar ik krijg meldingen en moet toch eens Tuya aanpassen. Zeker omdat flows sinds een week niet meer werken. De bewegingssensor werkt wel maar de lampen gaan niet meer aan.
Daarvoor [App][Pro] Tuya Cloud doorgeworsteld.
Heb devices uit app verwijderd. Maar ze melden zichzelf weer aan. Wat moet ik hiermee?
Toen de stappen genomen zoals aangeraden maar ik doe iets verkeerd.

Ik loop echt vast en heb geen andere hulp dan hier op forum.
Heb screens toegevoegd en tot slot foutmeldng
Ajb help me met tips! Al heb ik dan wel wat smart in huis, ik ben zeker geen expert.



Schermafbeelding 2024-01-21 162430

Hoi,
Ten eerste heb je “Cloud Authorization IP Allowlist” aangezet, maar vervolgens niet je internet IP adres aan toegevoegd. Nu worden alle IP’s geblokkeerd en kan de Tuya Cloud app er niet bij.
Je kunt het schuifje uitzetten, of je internet IP alsnog toevoegen; Klik dan ernaast op “Configure”;
Je internet IP adres vind je hier: https://watismijnip.nl

En verder, kijk hier eens ajb, nederlandstalige tips en truuks, inclusief een (Engelstalige) video zodat je alle stappen in beeld ziet:
https://community.homey.app/t/melding-api-en-driver-is-decrepeted/76806/2

Andere tip:
De app settings kun je nu ook via de web app openen:

Dank je Peter, weer stappen verder. Maar helaas. bij linken met app krijg ik melding:
Link Tuya App Account

Data centers inconsistency, App account cannot be linked. Please select the data center matching the App account in the upper right corner of the page. If you are unsure of the data center for your App account, please refer to [the App Account Data Center Distribution]

Terwijl op laptop links netjes Western Europe staat maar ik in de tuya app niet kan vinden waar deze instelling staat.

Tip?

1 Like

Ik kreeg het ook eerst niet aan het werk. Blijkt dus dat je het datacenter niet west eurapa moet zijn maar
Data Center : Central Europe Data Center

Fout, voor NL moet je deze hebben:

Juist!

Staat uitgelegd in dit gedeelte vd Tuya Cloud topic

Screenshot:

:see_no_evil: ik schaam me, niet gezien. Dank je voor geduld en uitleg!
Nu de stappen doorlopen.
Hoe weet ik nu dat het nu allemaal goed ingesteld is. Kreeg direct na voltooien nog een bericht You are still usng the old…

Ik heb apparaten uit tuya app gehaald. de app herkent ze gelijk. Nu aan de gang weer met flow om de juiste kleuren op moment van de dag te krijgen.

Ach je moet naar zoveel dingen kijken bij deze app configuratie, kan me voorstellen dat je wat mist.
Maar graag gedaan!
.

Zet de “Kies gewenste API’s” op “Alleen Officieel”
image

1 Like

Mag ik ter aanvulling nog wat vragen?

Ik had een flow
Als bewegingsmelder gaat
En overdag
Dan tuya lamp aan
Zet kleur op xx
Dimmen naar 5%

Anders
Dan tuya lamp aan
Zet kleur op yy
Dimmen naar 10%

Werkte perfect
Aparte flow als bewegingsmelder uitgaat.

Maar lampen reageren niet meer op wijzinging in kleur en dim. Krijg alleen witlicht.
In tuya lampen op kleur gezet maar in flow alleen wit.

Mijn Engels is belabberd. Dus kan iemand me helpen.