Tuya hub koppelen aan homey

Hallo,

Weet iemand of je een Tuya hub kunt koppelen aan homey en hoe ik dit dan eventueel kan doen?

Mvg,
Rudy

Ja, klik hieronder op * Related
image

Ja. In de mobiele Tuya Smart app kun je de hub toevoegen,

That’s it.

Alle gekoppelde (op) Tuya (gebaseerde) apparaten komen zo in de Tuya ‘cloud’ terecht.
Met de Homey Tuya Cloud community app kun je ze vervolgens importeren.
Wordt een apparaat niet rechtstreeks ondersteund? Dan kun je het nog steeds bedienen/uitlezen!
Staat allemaal in de handleiding van de Tuya Cloud app hier.

Voor Tuya zigbee apparaten, die je met zo’n hub kunt gebruiken, is er een aparte app, Tuya Zigbee. Zo kun je ze rechtstreeks met Homey koppelen, zonder tussenkomst van een cloud.

Wat is eigenlijk wil is het volgende;

Op een andere locatie dan thuis plaats ik een tuya hub (zigbee). Hier koppelen ik 5 tuya zigbee temperatuur sensoren aan. Deze zou ik vervolgens aan homey willen koppelen om hier vervolgs flows aan te koppelen. Of dit dus mogelijk is weet ik niet

In principe moet dat kunnen.
Zolang die sensoren met jouw mobiele Tuya Smart app zijn gepaired, ‘hangen’ ze in de cloud, en kan Homey ze uitlezen.

Getest door onze Duitse Homeygenoot Uwe:

Ik heb de hub via de tuya smart app op mijn telefoon maar zie dit vervolgens niet terug in de homey tuya cloud app

Klopt. Als het goed is kun je wel de sensoren nu toevoegen aan de Tuya Cloud app.
Als deze niet worden ondersteund, zoek dan de howto over “RAW Commands” op in de 1e post van het Tuya Cloud topic.