Kan het ook anders?

Even hardop denken, heb In mijn toilet een Moes dimmer / schakelaar.
Om dit te laten werken in homey is de Tuya app benodigd, maar je dient via een aantal handelingen een key en code te gaan invoeren in de app en vervolgens een app koppelen enz.

Maar nu komt hij, via mijn Google hub binnen 2 minuten werkend zonder code of wat dan ook, enkel smart life koppelen en klaar.

Waarom kan dat niet in de homey, maar zoals gezegd even hardop denken :grinning:

Hardop gedachte reactie:
Ik gok dat Tuya meer werk maakt van de Google integratie dan Homey. Je snapt wel waarom.

Wat jij hier noemt is het, onbetaalde, harde werk geweest van een één privé persoon, niet van Tuya of Athom. Tuya maakte het, tot voor kort, vrijwel onmogelijk voor domotica controllers als Homey en Home Assistant, om Tuya simpel te kunnen integreren.

Maar dat is recentelijk veranderd, en er wordt momenteel aan gewerkt:

Staat ook vermeld in het Tuya Cloud topic overigens :grimacing:

1 Like

Dank voor je feedback Peter en ik heb heel veel respect voor privé personen die tijd noch moeite sparen om iets te kunnen gaan betekenen voor anderen.

Dat is een van de redenen dat ik ook homey heb toegelaten tot mijn home automatisering en wil het op school ook in mijn lessen gaan opnemen.

Hopelijk komt ook de Dyson luchtreiniger ook weer snel terug in de ondersteuning dan weer helemaal happy na mijn crash van de homey 2019 :grinning:

1 Like