Is er iemand die simpel kan uitleggen hoe integratie met Tuya kan worden toegevoegd. eWeLink ging simpel. Voor Tuya moet je kennelijk eerst de app in Homey toevoegen. Ik kan kiezen uit de Tuya app of de Tuya cloud app voor Homey. Echter hier moet je een Api user key en wachtwoord hebben voordat dit gaat werken. Is het echt de bedoeling dat je die kant opgaat? Ik heb expiciet voor Homey gekozen omdat ik niet kan programmeren en me daar ook eigenlijk niet in wil verdiepen. Ik kan me niet voorstellen dat het zo ingewikkeld moet werken. Ik heb in Tuya een Video deurbel van Finex, 4 lampen van de Action en wat slimme stekkers van onduidelijke makelij. Wellicht kan ik die ook via een andere app toevoegen….. Wie heeft tips. Alvast bedankt!
Welkom Ronald,
De Tuya Cloud app is de enige werkende app voor Tuya wifi / cloud apparatuur.
Praktisch al die apparaten werken er mee, hetzij als direct gesupport apparaat, hetzij via 2 typen workarounds.
Het instellen van die app is inderdaad “even” een kluif, maar bijna iedereen is het uiteindelijk toch gelukt.
De handleiding exact volgen is het belangrijkste.
In de start post van alle app topics staat vaak e.e.a. uitgelegd, al dan niet met Veelgestelde Vragen en of troubleshooting tips.
In het Tuya Cloud app topic vindt je zelfs een joeptoep vid
De speciale app topics zijn vermeld op de app pagina’s in de homey.app store!
Hoi Peter, bedankt voor de tips. Heb je een link naar een juiste uitleg? Ik heb deze gevonden: 'Please configure the app first' melding in Homey? echter ik denk dat het een oude versie van deze pagina is want de schermafdrukken en de keuzes kloppen niet met de uitleg. Ik heb het geprobeerd met deze uitleg en ik zie mijn devices ook in het platform maar zodra ik het probeer te koppelen op mijn telefoon in de homey app krijg ik foutmelding error code 1106 permission deny. het filmpje kan ik niet vinden joeptoep?? hoe kan ik dat zoeken? Ik ben nieuw op dit platform dus sorry voor de wellicht domme vragen.
Ik denk dat @Peter_Kawa je wilde verwijzen naar dit topic op dit forum, dat gewijd is aan de Tuya Cloud-app: [APP][Pro] Tuya Cloud - This app allows you to connect Homey to the Tuya cloud.
Mijn tip: lees eerst de eerste post in dat topic helemaal door, zodat je een overzicht krijgt van de stappen. Het komt nogal nauw. En vervolgens proberen natuurlijk
. Die post licht ook de meest voorkomende foutmeldingen toe.
Bedankt voor je tip. Ik heb het eindelijk voor elkaar. Het was wel een gepuzzel….
Graag gedaan, je heb het nog aardig snel voor elkaar.
Nog even over de link naar de juiste uitleg:
Dat poogde ik je met deze zin te laten ontdekken:
“De speciale app topics zijn vermeld op de app pagina’s in de homey.app store!”
Met deze inleiding dacht ik dat het duidelijk was.