[APP][Pro] SESSY Thuisbatterij (NL)

Doneren mag altijd, maar deze app en het onderhoud wordt al door de fabrikant Sessy gesponsord :partying_face:

1 Like

Zou je kort kunnen aangegen hoe we dit voor elkaar zouden kunnen krijgen? Of is het slimmer om terug te gaan in de versie van de sessy app en zo ja; hoe kunnen we dat organiseren?

-

Als je “terugzetten naar fabrieksinstellingen” bedoelt: Nope, mits je een backup hebt.

Van een RC firmware versie kun je altijd weer terug naar de voorgaande live versie, maar dan moet je wel een paar dingen in acht nemen:

1 Like

Dit was inderdaad de oorzaak en oplossing, bedankt voor de tip en het uitzoeken. Nu kan ik weer de besturing zelf organiseren via de homey

1 Like

Het werkt weer! Top bedankt :+1::+1:

1 Like

Hier kun je bedanken: 🏆 The Homey Community Awards

:face_blowing_a_kiss:

Als je een paypal account hebt. Wil ik wel een kleine donatie doen van 10 of 15 €… This misschien niet zo veel maar goed….. :thinking::+1::victory_hand:Ik ben ook een arme werkman….

2 Likes

@Daniel_123 Deze app is ook van @Gruijter . Op die pagina staat een link naar zijn Paypal.

https://community.homey.app/t/app-pro-power-by-the-hour-insights-per-hour-day-month-and-year/20535

Betekent dat dan dat binnenkort de versie 12.9.0 voor Homey 2019wordt vrijgegeven?

Zoja hoelang gaat dat duren denk je?

De v12.9.0-rc.x beta versie is er al een poos, maar niet iedereen wil / durft beta firmware op de “hoofd” Homey te installeren.
Ik raad het aan om (eerst) op een reserve / test Homey te installeren.
Mocht je het willen installeren:

Firmware overzichten:

1 Like

Als deze versie er al een poos is, wanneer wordt die dan stabiel bevonden en life gezet?

Met vriendelijke groet,
Ron Velthoen

Als Athom besluit dat de versie geschikt is om uit te brengen voor het bredere publiek.

Op deze pagina kun je zien dat er al diverse testversies van die nieuwe release zijn uitgebracht: Homey Pro (Early 2023) and Homey Pro mini Changelog | Homey. De versie is dus nog in ontwikkeling.

Niemand hier weet precies wanneer de nieuwe versie beschikbaar komt.
Nog even geduld dus :grinning_face:.

Ik zal dit weekend kijken of ik een tijdelijke nieuwe release in elkaar kan zetten die op alle Homey versies werkt.

Nieuwe versie 3.2.0 is zojuist goedgekeurd door Athom.

• Fix compatibility HP2016/2019.
  • Fixed support link and email.
1 Like

Iemand een idee waarom ik een “Failed to parse offset” foutmelding krijg bij het schrijven van een waarde in kaart “Zet XOM Net Doelvermogen op x W” . Ik heb daar gewoon als test de waarde 100 ingevuld. Zowel bij standard als advanced flow. Via My Home Battery lukt het wel alsook via de webinterface naar de P1 via de bewuste API call Grid_Target.

Bedankt.

Dit is dus precies wat ik nodig heb. Ik zie geen reacties hierop of dit werkt. Bij mij werkt dus die XOM zetten op de P1 dongel niet en krijg ik een parse error. Zou iemand gewoon een willekeurige waarde in de P1 Zet XOM net doelvermogen dit eens willen testen zodat ik weet of het aan mijn omgeving ligt of niet? Bedankt.

Kun je een app diagnostics rapport maken voor me?

Hi Robin, bedankt voor je reactie. Eerste keer voor mij: ik heb in de Sessy app een diagnostic report gemaakt, wat tekst ingevuld en verstuurd. Is dit voldoende?

Ow en deze code zou ik je moeten doorgeven:

7d88ee63-241a-41c6-9120-37b8495ba59e

1 Like

@Gruijter en anderen : Nog een paar toevoegingen:

1. Ik kan wel via de Homey de Kaart Reboot P1 dongel aansturen, dat werkt. Dus acties richting de Sessy P1 dongel werken.
  2. Via My Home Battery kun je deze waarde gewoon vullen, zonder dat de Sessy’s zelf in XOM Besturingsmodus staan. Conclusie: dit werkt onafhankelijk van de batterij status en is dus gewoon een vermindering/verlaging van je NOM waarde.
  3. Zou je willen aangeven of deze error bij jou of iemand anders ook optreedt, dan stop ik met zoeken naar een oplossing. Zou me enorm helpen.

Deze actie om Grid_Target de waarde te geven van het vermogen van de Zappi lader lijkt mij de aller eenvoudigste manier om ervoor te zorgen dat bij alle omstandigheden de EV niet de batterijen leeg trekt. Tevens ervaar ik dat als via een van jullie (voor mij als Homey beginner heel ingewikkelde flows) de batterijen op XOM zet, dan dezen niet gaan laden wanneer ECO mode dit aangeeft (aantal uur per dag bij laagste prijzen). Tevens zie ik ook nog geen oplossing dat ECO mode nu met kwartier prijzen kan werken.

Misschien zie ik het niet helemaal helder dat deze Grid_Target in de P1 Sessy echt super eenvoudig en optimaal is. Hoor het graag.