Rapport uit Homey : 2a743052-767f-460d-a8a8-4ef9b780e3ae
Sinds vannacht staan alle 3 mijn Sessy’s in storing. Het probleem beperkt zich tot mijn Homey, want met de My Home Battery kan ik mijn Sessy’s aansturen. Ik heb al verschillende stappen uitgevoerd om probleem te proberen op te lossen;
* Sessy app op Homey opnieuw starten
* spanning van de Sessy’s gehaald en na 30 seconden weer op spanning gebracht
* op mijn 1e Sessy de laatste firmware opnieuw geïnstalleerd
Sessy’s zijn gewoon op mijn netwerk benaderbaar.
Hoe op te lossen?
(trouwens, het e-mail adres homey@sessy.nl dat bij de webpagina over de Sessy app staat bestaat niet … ik had voorgaande e-mail daar al heen gestuurd maar die bounced terug)
Mijn probleem is opgelost. Hieronder het berichtje dat ik aan Homey support heb gestuurd, waarin beschreven is hoe ik voor mij het probleem opgelost heb: Last night my Homey Pro 2023 automatically updated to FW version 12.9.0-rc.3. Since then connection issues with all 3 of my Sessy’s started, getting a red trangle icon with exclamation mark giving the following error message at each of the 3 Sessy’s “Apparaat onbeschikbaar. Verbindingsfout, aan het herstarten”" (in Dutch).
I had reached out to Sessy, and Sessy app on Homey … but during that check I noticed that the firmware got updated last night … so inline with when problems started. At Sessy nothing has been changed; nothing on the app neither a firmware update of the Sessy’s.
In order to try out, I have turned off experimental updates, backed up my Homey Pro, and via the Homey USB Tool updated to the latest Stable firmware. This resolved my connection issues with my 3 Sessy’s,.
I thought it to be good to share this information with you, as protentially also others have this issue and you then have.a lead on how to resolve or where to improve,*
Dank voor het melden @Frank_van_Son ! Dus op dit moment zorgen dat je stabiele Homey firmware gebruikt. Ik zal onderzoeken of er een structureel probleem is met Homey en de aankomende Homey firmware.
Correct, ik ben sinds vanmiddag terug gegaan naar Stable (na pakweg een maandje of 9 op Experimental te hebben gedraaid), en de Sessy’s werken weer in Homey. PbtH kan weer zijn werk doen:
Ik heb exact hetzelfde met een homey 2019, verwijderen en opnieuw aanmelden werkt ook niet ( fetch gegevens matchen niet?) terugzetten van de backup ook niet omdat dan toch de 3.1.0. Versie wordt geinstalleerd. Gelukkig helaas ben ik niet de enige met dit probleem.
Er is momenteel geen andere app versie;
De cloud backup slaat nl. enkel op welke apps je hebt geïnstalleerd, en bij het restoren van de backup download en installeert het gewoon de huidige app versies.
Wil je zelf de controle hebben/houden, dan dien je offline backups te maken middels de USB Tool. Alleen dan heb je een 1-op-1 kopie van je systeem.
Ja dank je, jammer dat ik dan betaal voor een backup die geen backup is…maar alleen de status van de flows vastlegd. Dat ontdek je pas als je het nodig hebt en nu is het te laat, tenzij de app ontwikkelaar het kan vinden en oplossen.
Hallo mijn Homey kan via de Sessy app de dongels niet meer bereiken. Er staat steeds een rood driehoekje bij deze apparaten. Ik heb de software van de sessy App opnieuw geinstaleerd op mijn homey. Nu krijg ik steeds bij het toevoegen van de dongels de melding: Error: fetch is not defined Wie heeft hier ook meer last van?…. Jeetje wat heb ik een spijt dat ik die kl….n accu gekocht heb wat een ramp.
De nieuwe app is geinstalleerd op HP2016/2019 waar nog niet Homey firmware 12.9.0 op staat. Dat is dan een fout van mij, want ik dacht dat ik de minimale fw versie op 12.9.0 had gezet in de code, maar dat is dus misgegaan.
Enige snelle oplossing is dat je de Homey beta firmware 12.9.0 installeert. Dan werkt de app wel weer.
Sorry hoor ik delete per ongeluk het berichtje hier is die alsnog:
Ik heb deze versie erop staan:
Homey (Early 2016)
Versie 12.7.1
Sorry hoor dat ik zo baal… Via de sessy ap op homey kon ik de accu nog wat sturen in combinatie met mijn zonnepanelen dan kon ik er nog ietssssss rendement uit halen…. Ik moet dus updaten naar die versie Ik gebruikte vaak de functie als de accu 95 % vol is zet dan mijn zonnepanelen uit. En ik zette hem idle of nom.
Ik heb de nieuwe update erop staan kon nu wel weer de dongels instaleren. Homey kan het Accuniveau wel uitlezen maar als ik het besturingsmodus uitlees krijg ik [null] terwijl hij Nom staat. Homey kan hem ook via deze sessy ap niet meer overzetten naar idle of Nom. Op de afbeelding hieronder stond sessy Nul op de meter toen ik teste om hem op Idle te krijgen.
Het werkt weer. Ik moest het apparaat (accu) wel forceren en toestemming geven om de besturing te kunnen gebruiken. Thank you thank you. Gruijter Heb je geen donatie knop?…