Hele fijne update dit, fijn dat het +/- verschil is opgelost. Ik zie nu heel mooi op mijn Energy Dashboard dat de Sessy’s aan het laden zijn. Dank!
Mij valt het ineens op dat in de Energy dashboard de sessie ontbreekt.
Ik heb al gekeken maar zie niets geks. Weet jij of er toevallig iets anders moet gezet worden n.a.v. de nieuwste versie (3.00)? Dankjewel
Homey opnieuw starten?
Mobile app opnieuw starten?
Nee helaas. Beide meerdere malen gedaan, geen resultaat
Geen idee…
Sessy opnieuw aan Homey pairen?
Momenteel gebruik ik een Advanced Flow waarmee ik Sessy aanstuur:
- wanneer er geen auto geladen wordt staat de ECO-mode van Sessy actief
- wanneer deze wel aan het laden is heb ik een Homey-NOM (middels PbtH) actief welke de Sessy enkel oplaadt indien er vermogen over is. Ontladen mag nu niet.
Nu wil ik die standaard ECO-mode namaken in een flow. Heeft iemand die ECO-mode van Sessy zelf al eens uitgeplozen? Ik kom er niet uit.
PS:
Ik gebruik de eco-mode met aantal laaduren = 4 en laadvermogen = 1000 Watt. Tevens is laden buiten de goedkoopste uren aangevinkt.
Roeland Nagel (van Charged/Sessy) bij BNR:
https://www.bnr.nl/podcast/baanbrekende-businessmodellen/10575624/waarom-de-thuisbatterij-nu-wel-interessant-wordt
Ik blijf ontdekken…
Ik ben nu zo ver dat ik de “Energiestrategie (kW)” kan uitlezen middels een API-call.
Als ik dit (http://192.168.178.41/api/v1/dynamic/schedule) intik in een browser krijg ik het volgende te zien (ps: het genoemde IP-adres is van mijn eerste Sessy en kan bij jou anders zijn):
Nu probeer ik de Energiestrategie-uurwaarden naar Homey-variabelen om te zetten (voor elk uur een eigen variabele).
Homey heeft een Logic flowcard die het resultaat van de API-aanroep beschikbaar zou moeten stellen voor verdere verwerking in (advanced) flows. Hier loop ik tegen het standaard probleem bij Homey Pro aan: er zijn geen goede handleidingen…
Maar wel een actief forum ! Dus vraag ik het hier:
Is er iemand met verstand van zaken ronden het inlezen en verwerken van JSON data?
Ik heb dit tot nu toe maar het resultaat is een foutmelding:
Ik zou het enorm waarderen indien iemand mij een duw in de goede richting kan geven.
Kijk eens in dit topic