[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

Ik ben er nu al blij mee, en weet zeker dat ik nog blijer gaat worden.
Ik wacht op je PayPal :slight_smile:

Nadat ik alles weer goed had gekregen na reset van de FP2 en leek te werken leek het me een goed plan om alles van de HP 2023 te backuppen op mijn computer. Na restart van de homey was de aqara FP2 echter weer niet werkend. Misschien verliest hij gegevens om na restart van de HP 2023 de FP2 weer aan te spreken?

Net even getest, en na een restart van HP2023 werkte hij bij mij wel.

1 Like

Raar. Waar zit het verschil?

Ik neem aan dat je Homey een vast IP-adres heeft gekregen in je router?

Hee Robert.

Dank je dat je meekijkt. Dat klopt. Datzelfde is ook voor beide aqara FP2. Maar ik ben voor de zekerheid maar met 1 FP2 begonnen om te connecten met homey. De andere werkt nog met home assistant. Daar werkte beide goed.

Ik heb even een screenshot gemaakt van de aqara app en de homekit controller op homey op dezelfde tijd dat ik in de keuken stond… Dit om aan te geven dat aqara me wel echt ziet.


Vreemd. Ik heb al veel dingen geprobeerd. Een paar keer homey gerestart, Backup terug gezet, Homekit controller app ge-restart en app V0.0.10 opnieuw installeren. Niks werkte.

Maar vanmorgen na het maken van een screenshot, maar opnieuw de Homekit controller app V0.0.10 geinstalleerd voordat ik naar mijn werk ging. En ik was dan ook verrast dat in een keer mijn keukenverlichting aan ging. Alles werkte weer.

Ik weet alleen niet of en hoe lang dat gaat worden. Ik las van mensen waarbij de FP2 na een onbepaalde tijd weer niet herkent werd.

Ik durf even niet meer homey te resetten.

Wacht even op 0.0.11, draait als een speer, bij mij.

Super. Goed om te horen. Ik wacht geduldig. :wink:

Wat ik wel heb ondervonden nu met 0.0.10 is dat de zones niet meer overeenkomen.
Zone 1 in de aqara app is zone 3 in de homey app
Zone 2 in de aqara app is zone 1 in de homey app
Zone 3 in de aqara app is zone 2 in de homey app.

Leuke mix-up maar wel verwarrend. Dit was eerst niet zo. 1 was 1 etc , maar snapte de detectie in zone 3 al steeds niet :-).

is dit bekend of ?

Heb al een reset gedaan van de FP2 en dan zones gemaakt, daarna pas toevoegen aan homey, maar dan dus bovenstaande mix… werkt wel , maar je moet even zoeken welke zone wat is :wink:

Je kunt in advanced settings van het device de namen van de zone aanpassen.

Ja dat had ik wel gezien en is ook handig maar dan nog heet de zone1 anders (staat nog steeds zone1 in de homey app) maar dat is dus geen 1.
Puur UI maar voor de UX wel vreemd.

Komt een beetje door homekit implementatie, die geeft aparte index op aqara characteristic en op de motion characteristic …
Komt nog wel een keer goed…

0.0.11 in test.

superceeded by 0.0.12, saw some crashes in thermostat type devices.

1 Like

Super @Martin_Verbeek !
V11 draait hier als een zonnetje.

Vraagje, is het mogelijk om in een volgende release support voor Homey’s Zone Activity toe te voegen? Waarschijnlijk ziet Homey het device nu niet als sensor waardoor dit niet werkt. Zelfde reden waarschijnlijk waarom ik de FP2 niet in de Heimdell app zie verschijnen. Zou top zijn als je dat nog kunt fixen. Thanks! :pray:

Zou Zone activity moeten geven…

Hier zie je dat de FP2 wel beweging detecteert, maar de zone is niet actief (er zou dan een badge moeten verschijnen bij de zone naam ‘Woonkamer’). Moet ik hiervoor een instelling aanpassen ergens?

Ik ga er naar kijken…

1 Like

Als je de presence tegel een paar seconden vasthoud. Kom je dan niet in de tabblad waar je helderheid en de zones ziet?