[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

Even geduld mensen, het is test🙄 en het is niet mijn normale werk.

Er komt snel 0.0.8 die dit fixed

4 Likes

0.0.9 is de volgende test release, en indien niet te veel issues, de volgende live versie.

Mogelijkheid om via device advanced settings de namen van de zones te veranderen.

Advanced Settings:

TimeLine:

Flows (geen aparte flows meer voor room/zone):

Huidige motion flowcards worden deprecated, je ziet ze niet meer, maar blijven nog wel werken.

De sensors worden met een interval opnieuw subscribed, dat heeft bij mij nu een tijd goed gedraaid. Zonder dat de sensors stil gingen staan.

2 Likes

Alles werkt perfect nu :+1:t2::+1:t2:

1 Like

Ik ervaar helaas ook regelmatig dat de sensor stopt met werken. Meestal helpt dan een herstart van de app maar ook niet altijd. Heb je al enig zicht op wat dit kan veroorzaken?

Heb soms hetzelfde…had twee dagen zonder issues. Dus dacht het te hebben. Vanmiddag weer twee keer…

Geen enkele foutmelding, er komt gewoon geen event van de sensor binnen

Doesn’t work for me any longer, device went offline after installing 0.0.3 two days ago and does not get connected or discovered anymore. Already tried 0.0.10. I reseted my fp2 and tried again but no effect. It gets discovered if searched for new devices in apple home but not in Homey.
Tried reinstalling the app > did not help

Edit just after posting it showed up but failed in connecting
Now it doesn’t show up anymore again

Ok it was Homey that f*ed up, hat to reinstall the mobile app to get it working, apparently it was added eventually but just was not shown

0.0.10. should be pretty okay. Release still has freeze issue, running 11 at home for a longer period now without issue. But want to keep it running a little longer.

11 will also add large number of other services with their capabilities.

4 Likes

Hier ook precies 2 dagen. Nu de app weer een restart gegeven, kijken hoelang het nu duurt.

It seems v0.10 works perfect voor me. Thanks. I can’t find a link to you paypal for a contribution?

Happy to hear…

Will include that as well on next release. Or use one of my other apps, e.g. search LG ThinQ.

I did. Thanks again. :+1:t2::pray:t2:

1 Like

Ik was in het begin blij hoe alles werkte en het zag er goed uit. Maar nadat ik thuis kwam bleek het niet meer te werken. Ik heb eerst gekeken in de aqara app. FP2 bleek nog te functioneren. Daarna een homekit controller app restart. Dat werkte niet. Dan een homey restart. Dat werkte ook niet. In de homekit controller app lijkt niks fout te zijn in de logging…

Ik heb een logging toe gestuurd.

2dea429f-2f32-48d5-89a2-9cb303c26f33

Is een raar fenomeen, dacht dat ik het opgelost had in 10, maar ik kreeg zelf ook een freeze opd fp2, andere devices gaan gewoon door maar de aqara niet. Heb nu thuis een versie draaien die het goed lijkt te doen.

Alleen een app herstart zou voldoende moeten zijn.

Wat je nog kunt doen voor de herstart is de FP2 even power cyclen

Hee Martin. Dat heb ik ook geprobeerd. Homey en Aqara FP2. Maar helaas werkte dat niet. Kan het te maken hebben dat hij van te voren in home assistant heeft gezeten? Ik heb hem daar wel verwijderd om te zorgen dat hij weer op het netwerk te vinden was.

Voor de zekerheid heb ik hem helemaal verwijderd uit homey en de aqara app. Ik heb 10 seconden op de knop gedrukt om hem te resetten en weer bij de aqara app te kunnen pairen. Wat niet lukte nadat ik het uit te homekit controller had verwijderd. Nu was hij weer in discovery mode. Gelukkig kende aqara app nog alle zones. Dus dat was makkelijk. Nu weer connected en afwachten of hij blijft werken voordat ik alles terug zet.

0.0.11 gaat schat ik beter werken. Wat me niet bevalt is dat hij totaal geen messages geeft…

Dat is snel. Top. Ik ga het meteen proberen. Anders zet ik het tijdelijk terug naar home assistant. No pressure.

Is 0.0.11 al online?

Not yet … moet nog een paar dingen aanpassen…

:+1: