[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

0.0.7 in test.

WHEN cards for zone active / inactive in minutes (sort of Homey Zone active/inactive).
Ability to modify characteristic values (not related to FP2) works for homekit enabled thermostats.

1 Like

I’m using this app and when the errors are ironed out i’m sure i’m gone love it. But on the moment i miss zone occupied in V0.0.7 what i saw in V0.0.3 and i don’t a flowcard: “zone is occupied” only room is occupied in de and-condition.

P.S. this is for Aqara FP2
f312dd4c-0822-4e1c-a395-168fbdb5d649

Hi Pieter, do you have any additional zones defined in the FP2?

Hello Martin.

Yess. I have 5 of them. Like kitchen, dinnertable, enz.
I also see 5 zones in homey.

Okay, I thought you did not see any in Homey,

Did your device existed before 0.0.7 or did you add in 0.0.7?

I have not changed code in that particular part of the app …

Can you restart the app and see if it was a glitch of the system?

Ik heb dat ook ineens. Draai versie 0.0.7 en alles staat stil op 6 uur geleden ook al is er beweging, licht verandering etc.
Restart van de app helpt dan weer even. heel vreemd.

Weet ook niet wat het is, iets typisch FP2 lijkt het. Heb ook een thermostaat van Tado via de app aangesloten en die vertoont dit gedrag niet.

In test thuis met een soort van heartbeat naar de FP2, kijken of dat zorgt voor een stabiele connectie.

PS: Ik heb denk ik een manier gevonden om zones, via device settings een naam te geven, die komen ook in de flows en in de UI terecht (worden wel nieuwe flow cards (sorry))… oude blijven werken.

image

2 Likes

Alles net geïnstalleerd, had de FP2 eerst via HomeKit verbonden, werkte ook goed. Ik heb ook het probleem dat ik niet alle flowcards zie, zone is vrij en zone is actief mis ik. En dat zijn juist degene die ik nodig heb. Heb het getest met zone actief voor 0.01 minuten maar dat werkt niet?

Hier ook 1x gehad, tot nu toe gaat het goed

Newbie here. Had sensor al een tijdje op de radar. Nu deze app in ontwikkeling is heb ik de sensor aangeschaft. Maar krijg hem niet in homey.
Ook niet na div keren herstarten van app en/of fp2. Op de aqara app werkt het.

Want? De waarzeggers zijn al naar huis, je moet dus helaas even wat meer informatie geven.

Eerst de fp2 ingesteld via de aqara app en de iphone. Dat werkt prima. Een paar zones aangemaakt. Die reageren.
Daarna de homekit app v 0.07 op de homey pro (type 2016-2019) gezet. Via apparaat toevoegen krijg ik “er zijn geen nieuwe apparaten gevonden”.
FP2 en homey zitten in hetzelfde wifi subnet.
Fp2 uit/aan en homekit app herstarten helpt niet.
Is dit genoeg info?

Je moet hem even uit iOS home app verwijderen
Nu is de sensor al in gebruik

1 Like

Hi Martin, enig idee waarom ik niet alle flow cards zie? Draai de meest recente test versie

Nee, weet k nog niet. Maar even geduld, want ben net bezig om meer zinnige namen voor zones mogelijk te maken, twee vliegen in 1 klap

1 Like

In de aqara app heb ik alleen zone 1 en die geeft ook netjes aan dat er iemand in de zone is. In de homey app zegt staat dat er in zone 1 niemand is maar wel in zone 2. Vreemd want ik heb geen zone 2.

Volgens mij is de benaming vrij willekeurig. Maar er word gewerkt aan zone namen.

Kun je wat screenshots delen van je device? Zowel aqara als Homey en een stuk log via pm

Kun je de app herstarten en me daarna de log via pm sturen?

Heb de FP2 opnieuw in Aqara gekoppeld, App opnieuw geinstalleerd, FP2 in Homey gezet maar helaas weer missende flowcards. Dus voor mij nu onbruikbaar helaas want wel n geweldige app. Verlichting uitschakelen gaat wel met de card Zone x aantal minuten niet actief.